News

Volvo Cars представя EX40 и EC40

Volvo Cars променя имената на електрическите си модели XC40 и C40 Recharge на EX40 и EC40, за да стандартизират обозначенията на изцяло електрическите си автомобили. Тази промяна е част от цялостната трансформация на компанията към производство само на електрически автомобили до 2030 г.

Изцяло електрическите модели XC40 Recharge и C40 Recharge се преименуват съответно на EX40 и EC40, за да се впишат безпроблемно в семейството на Volvo: EX30, EX90 и EM90. Името XC40 остава за вариантите на модела с двигатели с вътрешно горене.

Промяната отразява трансформацията на Volvo към производител на изцяло електрически автомобили. През 2023 г. те са представлявали 16% от глобалните продажби на компанията, което е увеличение от 70% спрямо 2022 г.

EX30, EX90 и EM90 ще увеличат броя на електрическите модели в продуктовото портфолио на Volvo до пет, като предстоят още няколко нови модела.

Актуализацията включва и премахването на обозначението Recharge от plug-in хибридните модели, които вече ще се обозначават просто с T6 или T8, показващи различните нива на мощност.

Новата и опростена стандартизация на имената на моделите улеснява съществуващите и новите клиенти да разберат кои от моделите на Volvo са изцяло електрически и кои са хибридни, когато избират новия си автомобил.

„Бъдещето ни е електрическо и вървим с бързи темпове към амбицията си за 2030 г.“, казва Бьорн Анвал, Главен търговски директор и заместник-изпълнителен директор.

Volvo Cars също така въвежда нов софтуерен пакет Performance за своите варианти EX40 и EC40 Twin Motor, както и като надстройка за предходната моделна година на някои пазари. Софтуерният пакет Performance, който увеличава мощността с 25 кВт за по-бързо ускорение, включва и уникален режим на шофиране „Performance“ за отключване на пълните 325 кВт.

Софтуерът Performance ще се предлага като опционален пакет за надстройка чрез приложението Volvo Cars при поръчка на нов автомобил, на избрани пазари.

Volvo Cars инвестира и в подобрения на хибридните си продукти. Mild хибридните бензинови варианти B5 на XC60 и XC90 ще използват по-ефективен цикъл на горене на двигателя, което се очаква да доведе до намаления на CO2 емисиите и подобрения в разхода на гориво с до около 4% за XC60 и около 2% за XC90, базирано на цикъла WLTP.*

 

*Данните за CO2 емисии и разход на гориво са базирани на реалистичния цикъл на шофиране WLTP при контролирани условия за нов автомобил. Реалният разход на гориво може да варира. Цифрите са базирани на предварителни цели. Окончателната сертификация на автомобила предстои.

Back