• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини


Технологията Bike Sense на Jaguar Land Rover ще потупва водачите по рамото, за да предотврати катастрофи с велосипедисти

Британската компания разкрива уникална технология, която ще активира велосипеден звънец в купето, за да спомогне за предотвратяване на инцидети

Jaguar Land Rover разработва серия нови технологии, които използват цветове, звуци и осезание в купето на автомобила, за да предупредят водачите за потенциални опасности и да предотвратят катастрофите с велосипедисти и мотопедисти.
Сензори на автомобила откриват кога се приближава друг участник в движението и идентифицират дали е велосипед или мотопед. След това чрез Bike Sense водачът разбира за потенциалната опасност още преди да я е видял.
Но вместо стандартен предупредителен символ или звук, за които мозъкът на водача се нуждае от време да обработи, Bike Sense използва светлини и звуци, които водачът инстинктивно асоциира с потенциалната опасност.
За да помогне на водача да разбере къде се намира велосипедът спрямо автомобила, аудио системата произвежда звук като от звънец на велосипед или клаксон на мотопед от високоговорителя, разположен най-близо до велосипеда, така че водачът веднага разбира от коя посока идва колоездачът.
Ако велосипедът или мотопедът идват отзад на автомобила, Bike Sense идентифицира дали изпреварват или се движат покрай автомобила от вътрешната му страна и върхът на седалката се разтяга, за да "потупа" водача по лявото или дясното рамо. Идеята е, че водачът инстинктивно ще погледне през рамо, за да види потенциалната опасност.
С приближаването на колоездача до автомобила, матрица от LED светлини на рамките на прозорците, на таблото и на колоните на предното стъкло ще свети в кехлибарен цвят, който се променя в червен с приближаването на велосипеда. Движението на червените и кехлибарени светлини по тези повърхности показва също посоката на велосипеда.
Д-р Волфганг Епъл, Директор Проучване и технология на Jaguar Land Rover, казва: „Човешките същества са развили през хилядолетията инстинктивно усещане за опасност. Определени цветове като червено и жълто предизвикват незабавна реакция, а всеки разпознава звука от звънеца на велосипед.
Bike Sense преминава отвъд стандартните технологии с индикатори за опасност и символи в страничните огледала - технологията оптимизира положението на светлината, звука и осезанието, за да усили интуицията. Това създава предупреждения, които позволяват по-бърза реакция, тъй като ангажира инстинктивния отклик на мозъка. Ако видите таблото да свети в червено с периферното си зрение, ще бъдете привлечени от него и веднага ще разберете, че друг участник в движението приближава тази страна на автомобила ви“.
Ако група колоездачи, мотопедисти или пешеходци се движат около автомобила по забързана градска улица, системата интелигентно приоритизира най-близките опасности, така че водачът да не бъде затруднен или разсейван от светлини и звуци.
Bike Sense би могъл също да идентифицира опасности, които водачът не може да види. Ако пешеходец или колоездач пресичат пътя, но са закрити от спряло превозно средство например, сензорите на автомобила идентифицират това и привличат вниманието на водача към опасността, като използват насочващи светлина и звук.
Ако водачът пренебрегне предупрежденията и натисне педала на газта, Bike Sense кара педала на газта да вибрира или да стане твърд и така водачът инстинктивно разбира, че не трябва да продължава напред, докато опасността не бъде избегната.
Bike Sense спомага също да не се отварят вратите на автомобила на велосипедна алея, когато превозното средство е паркирано. Bike Sense предупреждава всички пътници за приближаващ велосипедист, мотопедист или автомобил чрез звук и светлина в купето на автомобила. Ако някой от пътниците продължава да отваря вратата, дръжката на вратата ще светне, вибрира и жужи, за да го предупреди за опасността.
„С ангажирането на инстинктите Bike Sense има потенциала да попълни празнината между системите за безопасност и идентифициране на опасности от една страна и водача и пътниците в автомобила от друга“, добавя д-р Епъл. „Това може да намали риска от катастрофи с всички участници в движението чрез увеличаване бързината на реакция и осигуряване на правилното действие за предотвратяване на катастрофата“.

назад към всички