• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини


Новото Volvo V40 предлага водеща в класа си динамика

Моделът се предлага с богата гама бензинови и дизелови двигатели

Според експертите на Volvo, новото V40 може да се похвали с водеща в класа си динамика и удоволствие от шофирането. Причината е в специално конструираното шаси, което гарантира пъргавина, стабилност и по-добър контрол. Не е за подценяване и богатата гама двигатели, с които се предлага новото шведско бижу. Агрегатите предлагат мощности от 115 к.с до впечатляващите 254 к.с., с които авомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч само за 6,7 секунди. Всяко V40 е оборудвано със start/stop технология и система за регенериране на спирачната енергия, независимо дали колата е с механична или автоматична скоростна кутия.

Избор между два вида шасита

Новото Volvo V40 се предлага с две различни структури на шасито:

Динамичното шаси се предлага като стандарт. Твърдата каросерия и ниският център на тежестта предполагат пъргавина и бързи реакции от автомобила, като фокусът е върху изживяването от шофирането, но без да се допускат компромиси по отношение на комфорта. Предните тампони McPherson имат същите 25-милиметрови специални свързващи лостове, както и при модела S60. Постигнатата по този начин твърдост позволява на конструкцията на окачването да абсорбира по-добре страничните натоварвания.

В задната част V40 разполага с монотръбни амортисьори, характеризиращи се с компресиране и обратно затихване през същата клапа. Това създава по-кратък и бърз флуиден поток, което от своя страна означава, че амортисьорът реагира по-бързо.

Спортното шаси е с 10 мм по-ниско в сравнение с динамичното. Използваните за окачването пружини и амортисьори имат по-твърди настройки, което осигурява удоволствието от цялостно усещане на пътя и пълен контрол над управлението.

Прецизно управление на волана

Дебелината на тръбите в кормилната уредба и устойчивостта на изолатора увеличават твърдостта при усукване. Това засилва усещането за директен контакт с колелата и пътната настилка. Впечатление прави и системата за електронно сервоуправление (EPAS), която използва електрически мотор за поддръжка на кормилната рейка, като по този начин водачът може да избере едно от следните три нива на подпомагане:

- В режим Low системата осигурява висока степен на подпомагане, което прави въртенето на волана по-лесно.

- В режим Medium подпомагането е намалено и предоставя по-добро усещане за пътя при високи скорости.

- Режимът High е най-крайната настройка за ентусиазирани водачи, която допринася за динамичния характер на автомобила.

Датчик за ъгъла на усукване подобрява стабилността

Системата за динамична стабилност и контрол на сцеплението (DSTC) в новото Volvo V40 включва редица усъвършенствани функции, които предоставят уникална комбинация от безопасност и удоволствие от шофирането.

Системата за контрол на стабилността използва датчик, който разпознава всяка склонност към поднасяне на много ранен етап. Тя е страхотна придобивка при по-динамично шофиране, при което влияние върху автомобила оказват значителни странични сили.

Внимание заслужава и системата Engine Drag Control, която предотвратява блокирането на колелата при рязко натискане на спирачките върху хлъзгави пътни настилки.

Ако автомобилът е оборудван с теглич, системата Trailer Stability Assist намалява силата на завиване, която се получава при теглене на ремарке или каравана. За по-голяма сигурност, при нужда, технологията блокира едно или повече колела.

Контрол на сцеплението в завой

Системата Контрол на сцеплението в завой (Corner Traction Control) е нова функция, която използва насочване на въртящия момент, за да се омекоти завиването. При навлизане в завой вътрешното водещо колело на автомобила е стопирано, така че тягата се прехвърля на външното водещо колело. Това осигурява на водача по-къса линия на завиване и в същото време намалява тенденцията за поднасяне на автомобила. Тази система прави по-лесно поддържането на желаната скорост на движение при наличие на силен страничен вятър, при обръщане на посоката на движение и при управление върху мокри пътни настилки. Контролът на сцеплението в завой е изключително полезна функция в случаите, когато излизате от малък страничен път, включвайки се веднага в по-бързия транспортен поток на автомагистралата.

Богата гама бензинови двигатели

Петцилиндровият 2.5-литров турбодвигател Т5 е с мощност от 254 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент. За да се постигне нисък разход на гориво и въглеродните емисии, вътрешното триене е намалено до абсолютен минимум. Този агрегат се предлага с автоматична скоростна кутия, с която ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.7 секунди. Консумацията на гориво е 7.9 л/100 км (комбиниран разход).

Интересно, че Т5 се предлага и в двулитров вариант с 213 к.с. и 300 Нм максимален въртящ момент. Двигателите от среден клас включват две предложения на 1.6-литровия GTDi двигател: Т4 със 180 к.с. и Т3 със 150 к.с.

Двигателят със 180 к.с. предлага максимален въртящ момент от 270 Нм, включително 30 Нм форсиране. Това предоставя отлична тяга в целия скоростен диапазон. Кривата на въртящия момент е сравнително плавна, което води до изключително комфортно шофиране.

Т3 двигателят със 150 к.с. предлага максимален въртящ момент от 240 Нм. Експертите на Volvo са успели да постигнат разход на гориво от 5.8 л/100 км. Нивото на въглеродни емисии също е оптимизирано до 134 г/км.

В някои пазари новото Volvo V40 ще се предлага и с двулитров, петцилиндров T4 агрегат с мощност от 180 к.с. и макимален въртящ момен от 300 Нм.

Подобрена трансмисия Powershift

Трансмисията Powershift работи на принципа на две паралелни механични скоростни кутии с отделни съединители – система, която осигурява бърза смяна на предавките при по-ниска консумация на гориво.

Икономични дизелови двигатели

Петцилиндровият, двулитров, турбодизелов двигател D4 е оптимизиран за икономично шофирането. Пиезоелектричните горивни вентили свеждат консумацията на гориво до минимум, благодарение на изключително бързото и прецизно впръскване под високо налягане. По този начин се получава много по-ефективно изгаряне. Мощността на двигателя е 177 к.с., а максималният въртящ момент - 400 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 8.3 секунди с автоматична скоростна кутия (8.6 секунди с механична скоростна кутия). Консумацията на гориво и въглеродните емисии са 4.5 л/100 км (119 г/км) с механична скоростна кутия и 5.3 л/100 км (139 г/100 км) с автоматична трансмисия (комбиниран разход).

В допълнение V40 се предлага и с двулитров D3 двигател със 150 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент.

И двата турбодизелови агрегата се предлагат във вариант със 6-степенна автоматична трансмисия или 6-степенна механична скоростна кутия.

Дизелов двигател D 2 с въглеродни емисии от 94 г/км

Дизеловият двигател D2 на новото Volvo V40 предлага изключително ниски нива на въглеродни емисии от едва 94 г/км. Разходът на гориво също е минимален - 3.6 л/100 км. 1.6-литровият, дизелов агрегат е с мощност от 115 к.с. и максимален въртящ момент от 285 Нм. Оборудван е с 6-степенна трансмисия Powershift или с 6-степенна механична скоростна кутия в комбинация със Start/Stop технология.

Видове двигатели:

Бензинови двигатели

Работен обем

Конфигурация

Мощност

Макс. въртящ момент

T5

2.5

5-цилиндров, линеен

254 к.с.

360 Нм + 40 Нм форсиране

T5

2

5-цилиндров, линеен

213 к.с.

300 Нм

T4

1.6

4-цилиндров, линеен

180 к.с.

240 Нм + 30 Нм форсиране

T4

2

5- цилиндров, линеен

180 к.с.

300 Нм

T3

1.6

4- цилиндров, линеен

150 к.с.

240 Нм

Дизелови двигатели

Работен обем

Конфигурация

Мощност

Макс. въртящ момент

D4

2

5- цилиндров, линеен

177 к.с.

400 Нм

D3

2

5- цилиндров, линеен

150 к.с.

400 Нм

1.6 D DRIVe

1.6

4- цилиндров, линеен

115 к.с.

270 Нм + 15 Нм форсиране

назад към всички