• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини


Изцяло новият Jaguar XF дебютира по високо опънати въжета

Новият модел е още по-лек и по-ефективен, с несравними нива на финес и динамика

Изцяло новият Jaguar XF бе показан за първи път на наживо с драматично пътешествие по високо опънати въжета над вода в сърцето на бизнес зоната на Лондон. Британския експерт по каскадите Джим Додал, ветеран от холивудски продукции като Бонд, Борн и Индиана Джоунс, шофира изцяло новия XF в продължение на 240 метра през високо опънати въжета, за да демонстрира олекотената предимно алуминиева конструкция на модела. Автомобилът е с 80 кг по-лек от най-близкия си конкурент, което го прави най-добрия в класа по икономичност (над 70mpg) и емисии на CO2 (104г/км).
Изцяло новият XF носи ненадмината комбинация от изтънченост, динамика и дизайн в сегмента на бизнес автомобилите. Той ще направи своя официален световен дебют на Автомобилния салон в Ню Йорк на 1 април. С водещи в сегмента характеристики на интериорното пространство, динамичният, наподобяващ спортно купе, дизайн на изцяло новия XF е изграден около предимно алуминиевата конструкция на Jaguar и комбинира изключителни пропорции, елегантни повърхности и изчистени линии.
Купето съдържа хармонична комбинация от съвременни луксозни материали и тапицерии, традиционната майсторска изработка на Jaguar и свръхмодерни технологии като новата висококачествена информационно-развлекателна система InControl Touch Pro и 12,3-инчовия TFT инструментален клъстер.
„При създаването на изцяло новия XF в дизайнерския отдел ние се ръководехме от дисциплината, дисциплината на прецизността. Всяка линия от екстериора на XF има ясна цел - нищо не е излишно. Постигането на тази прецизност отнема време и изисква силна решимост. Много е лесно да прибавяш линии към един автомобил, но е много по-трудно да прибавиш характер, като махнеш някоя линия.
Вътре също сме се ръководили от желанието да направим купето на XF толкова успокояващо, колкото и комфортно. Новите технологии, включително новият ни 10,2-инчов сензорен екран, са внимателно комбинирани с материали, които глезят и вдъхват увереност. Изцяло новият XF излъчва ясно чувство за спокойствие и сила, както отвън, така и отвътре, и аз съм горд, че моят екип постигна това.“, споделя Ян Калъм, дизайн директор на Jaguar.
Изцяло новият XF е запазил основните черти на предшественика си, но използва усъвършенстваната предимно алуминиева конструкция на Jaguar, за да ги издигне на съвсем ново ниво. Със 75% алуминий конструкцията позволява спестяване на тегло до 190 кг в сравнение с предишния модел и повишаване на твърдостта при усукване с до 28%. Конструкцията осигурява и драматични подобрения в разпределението и пропорциите, така важни за дизайна на Jaguar. Макар че е със 7 мм по-къс и с 3 мм по-нисък от автомобила, който замества, 2960-милиметровото междуосие на изцяло новия XF е с 51 мм по-дълго, което осигурява водещо в класа пространство на задната седалка с повече място за краката, коленете и главата.
Повишаването на ефективността, присъщо на олекотената алуминиева конструкция, се допълва от гамата усъвършенствани, мощни двигатели на изцяло новия XF. Двулитровите дизелови двигатели Ingenium са налични с показатели от 163 к. с./380 Нм и 180 к. с./430 Нм и се предлагат със специално оптимизирани 6-степенна механична и 8-степенна автоматична трансмисия. Във варианта 163 к. с. с механична трансмисия, изцяло новият XF осигурява 104 г/км CO2 и е най-лекият, най-ефективен нехибриден дизелов модел в сегмента - с 80 кг по-лек от най-близкия си конкурент.
Всички други двигатели се съчетават ексклузивно с 8-степенни автоматични трансмисии. Двулитровият бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване на горивото развива 240 к. с./340 Нм, докато добре познатият 3-литров бензинов двигател V6 Supercharged ще се предлага и в двата варианта от 340 к. с./450 Нм и 380 к. с./450 Нм. Трилитровият двоен турбо дизелов двигател V6 извлича предимствата от множество усъвършенствани технологии, които допълнително подобряват ефективността и финеса и вдигат мощността до 300 к. с. със забележителен въртящ момент от 700 Нм.
Леката, твърда конструкция е също съществена за отличната динамика на изцяло новия XF. Усъвършенстваните двойни носачи и окачването Integral Link - комбинирани с почти 50:50 разпределение на теглото - създават идеалния баланс между пъргавина, комфорт и финес. Включвайки всичко научено от F-TYPE и XE, педантично настроеното електрическо сервоусилване на волана (EPAS) поддържа отличителното за XF усещане на волана, като допринася за забележителната икономия на гориво.
Съвременна технология с пасивни амортисьори предоставя изключителен комфорт на возията като стандарт, а за още по-добър контрол системата Adaptive Dynamics определя оптималните настройки на амортисьорите в съответствие с условията на шофиране. Jaguar Configurable Dynamics, разработена за първи път за F-TYPE, осигурява пълен контрол и позволява на водача да настройва индивидуално амортисьорите, управлението на волана, двигателя и 8-степенната автоматична трансмисия.
Проходимостта е също подобрена с усъвършенстваната система за контрол, използвана за първи път при F-TYPE AWD: Intelligent Driveline Dynamics (IDD). Тя осигурява задно задвижване с производителността и предимствата на сцеплението при AWD.
Способностите са несравними и при варианта със задно задвижване. Системата All-Surface Progress Control, разработена за шофиране с ниска скорост при лоши метеорологични условия, автоматично управлява спирачките и подаването на газ, за да осигури най-доброто възможно сцепление и позволява на автомобила да потегля плавно и без проблеми.
Информационно-развлекателната система и възможностите за свързване са най-модерните, които Jaguar е предлагал досега. Изцяло новата система InControl Touch Pro включва 10,2-инчов сензорен екран и технология Dual View, която позволява на водача да вижда информация като навигация, докато пътникът на предната седалка гледа телевизия или DVD.
За да обработва огромното количество данни, InControl Touch Pro включва статично дисково устройство и четириядрен процесор и работи със свръхмодерна, ултрабърза Ethernet мрежа от следващо поколение, предлагаща изключителна скорост за пренос на данни. Събрани заедно, те осигуряват неповторима графика.
InControl Touch Pro се допълва от 12,3-инчов TFT инструментален клъстер с възможност за преконфигуриране. Jaguar Land Rover въвежда за първи път тази технология при XJ и Range Rover и сега я прилага в сегмента на бизнес автомобилите.
За да направи всяко пътуване по-безопасно и още по-отпускащо, изцяло новият XF предлага широка гама съвременни системи в подкрепа на водача и е първият Jaguar с full-LED предни фарове.

Следвайте ни за повече информация на: #NewXF

назад към всички