Новини



Volvo Cars бележи 4,6% ръст в продажбите
В основата на успеха е изцяло новото XC90
*През юли са продадени общо 38 128 автомобила Volvo в световен мащаб;
*Продажбите в Европа са над 10,5%. Основните пазари са Германия и Швеция;
*Повече от 52 000 заявки за новото Volvo XC90.
Volvo обяви ръст от 4.6% на продажбите към крайни клиенти през месец юли. За този период на планетата са продадени общо 38 128 автомобила Volvo. Европа, както и САЩ, са основните пазари на марката. И двата региона отбелязват значителни увеличения, базирани на продажбите на изцяло новото XC90 и нестихващия интерес към Volvo моделите от 60-та серия.
Продажбите към крайни клиенти в Европа бележат ръст от 10.5%, като Германия и Швеция имат ключов дял в големия успех на бранда. Новото Volvo XC90 заема значителна част от продажбите на компанията, същевременно и другите автомобили от XC-сериите на Volvo се представят отлично в Швеция. В Европа популярността на XC60 го нарежда като най-продаван модел и интересът към него продължава да расте.
Китай е най-големият пазар на Volvo през месец юли, с общ брой от 5 832 продадени автомобила. Бестселъри там са моделите XC60 и S60L.
Продажбите към ритейл клиенти в САЩ възлизат на 5 617 автомобила, което представлява увеличение с 14.7% спрямо същия месец на миналата година. Успехът на новото Volvo XC90, както и силното търсене на V60 и XC60 са основните фактори за позитивните резултати.
„Успехът на новото Volvo ХС90 започна да се отразява на нашите продажби, същевременно съм щастлив да видя, че продажбите на автомобилите от 60-та серия продължават да растат в глобален мащаб”, казва Алън Вайсер – старши вицепрезидент маркетинг, продажби и обслужване на клиенти във Volvo Cars. „С нарастващия пазар в САЩ и големите поръчки на ХС90 съм сигурен, че силните месеци ще продължат и през втората половина на годината.
Статусът на продажбите на Volvo до крайни клиенти е както следва:
July | January – July | ||||||
2014 | 2015 | Change | 2014 | 2015 | Change | ||
China | 6 882 | 5 832 | -15,3% | 45 633 | 44 124 | -3,3% | |
USA | 4 897 | 5 617 | 14,7% | 34 228 | 34 984 | 2,2% | |
Sweden | 4 100 | 4 782 | 16,6% | 34 611 | 37 242 | 7,6% | |
Western Europe | 14 429 | 15 693 | 8,8% | 102 059 | 109 091 | 6,9% | |
Other markets | 6 131 | 6 204 | 1,2% | 48 921 | 44 971 | -8,1% | |
TOTAL | 36 439 | 38 128 | 4,6% | 265 452 | 270 412 | 1,9% | |
Volvo XC60 е най-продаван модел през месец юли с общ брой от 12 933 продадени автомобила, следвано от V40 и V40 Cross Country, чиито бройки достигат до 7 098. Volvo автомобилите от сериите S60 и S60L са трети по продажба с 4 533 броя.
В България най-голям интерес предизвиква изцяло новото XC90. Най-луксозното Volvo, създавано някога, е вече налично в автосалоните на Мото-Пфое, като почти цялата квота за годината модела у нас е вече продадена. Интересно е да се отбележи, че българските клиентите все по-често се спират на хибридния двигател Т8, който впечатлява с удивителна мощ от 407 конски сили и въртящ момент от 640 Нм. Този агрегат впечатлява с изключително нисък разход на гориво от 2.1 л/100км и СО2 емисии от 49г/км.