• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини

Технология на Volvo направлява автоматично

Volvo и екип от европейски изследователи разработват автомобилна технология, която ще позволи на опашка от коли, движещи се по магистрала, да следват автоматично водещия автомобил. Наречен „командир", водещият автомобил ще бъде управляван ръчно, а „автовлакче" от коли ще го следва отблизо. Това означава, че докато пътувате към работа, можете да си прочетете вестника, да си доядете закуската или да си оправите грима. Въпреки че подобна технология може да бъде изцяло реализирана едва след десетилетие, Volvo вече има прототип на колата.

Ерик Колин от Volvo твърди: „В момента изграждаме първия прототип на кола „командир" и в сравнение със серийните модели това е нещо наистина ново и уникално за нашия свят.

Интересно е да се отбележи, че хората реагират по различен начин при тестването на системата. Някои напълно й се доверяват, а други не. Сътрудничка на Volvo изследователите не е посмяла да отдели поглед от предния автомобил. Жената споделила, че се чувствала сигурна в колоната, но предпочитала да следи автомобила пред нея за всеки случай.

Тъй като безопасността на шофьорите в „колоната" е отговорност на водещия, на „командира", са предприети редица предпазни мерки. Водещият шофьор задължително първо трябва да даде отрицателна проба за алкохол, преди да стартира машината. На пътя друга система следи дали е той е нащрек и внимава за пътните условия.

Ерик Нордън от Volvo направи друго интересно разкритие: „Имаме мониторингова система за шофьора, реализирана в друг европейски проект, наречена havid, която засича дали шофьорът не е разсеян от трафика. На тази база можем да му помогнем да води колоната по-безопасно в трафика."

Въпреки че част от проучването е фокусирано върху начина на действие на технологията, то се опитва да разбере и какво може да се обърка.

„Така че ние се опитваме да открием и къде може да сбърка концепцията с „командира". Може да се случи първата кола в колоната да претърпи пътно транспортно произшествие. Все още не знаем какви ще са последствията за следващите я коли. Сега работим по въпроса как да разрешим подобни проблеми", споделя още Нордън.

назад към всички