Новини

Потребителски нагласи за покупка на автомобил – ноември 2011 г.
През ноември 2011 г. МОТО-ПФОЕ поръча на агенцията за маркетингови проучвания „Прагматика” да осъществи изследване на потребителските нагласи към автомобили сред 1000 души на възраст от 18 до 60 години, представители на различни професии, с доход два пъти над средния за страната. Допитването е осъществено сред 51% мъже и 49% жени.
Получените данни са много интересни и важни за бъдещото позициониране и маркетиране на продуктите и услугите, предлагани от компанията.
Обобщаващите факти от изследването са:
- 95% от анкетираните притежават автомобил;
- 9% от тях притежават два автомобила;
- Ford е един от най- популярните автомобили в България (3-о място в класирането);
- Притежаването на премиум автомобилите сред респондентите е значителна (Audi – 5-о място, Mercedes – 7-о, Volvo – 15-a позиция);
- Проникването на високопроходими автомобили все още е ниско – едва сред 15% от анкетираните;
- 36% смятат да закупят автомобил в следващите 1-2 години;
- от тях над 40% ще изберат нов автомобил или малко употребяван (на възраст до 3 години);
- Ford е подходящ за България, стабилен на пътя и надежден автомобил;
- Volvo е стабилен, сигурен, надежден и престижен автомобил;
- Jaguar е скъп, бърз, мощен и красив автомобил;
- Land Rover е скъп, мощен и надежден автомобил;
- Практически всеки познава Moto-Pfohe, като част от анкетираните свързват най-голямата автомобилна група у нас и с други марки автомобили.
Ето някои от най-важните резултати, илюстрирани чрез слайдове от самото проучване.