Новини


Новият Ford B-MAX е с най-добрите в класа разход на гориво и СО2 емисии за бензиновите и дизеловите си версии
Новият Ford B-MAX – пъргавият мултифункционален автомобил, който ще дебютира тази година – поставя нови стандарти в класа си за икономия на гориво и СО2 емисии благодарение на последните бензинови и дизелови двигатели на Ford.
Новият B-MAX, задвижван от 1.6-литров TDCi двигател, е със 104 г/км СО2 емисии и 4.0 л/100 км разход на гориво. Това е сравнено с СО2 емисии между 109 и 119 г/км и разход на гориво между 4.1 и 4.6 л/100 км на конкурентни мултифункционални автомобили на пазара.
B-MAX с 1.0-литровия бензинов EcoBoost двигател (120 к.с.) е със 114 г/км СО2 емисии и разход на гориво 4.9 л/100 км. Клиентите могат да спестят около 340 евро* годишно в сравнение с бензиновите конкуренти на B-MAX, чиито показатели са 134-149 г/км СО2 емисии и 5.7-6.4 л/100 км разход на гориво.
„Нашата цел с B-MAX беше да предефинираме сегмента посредством технологии и находчивост – а това включва най-добрия разход на гориво,” коментира Барб Самардзич, Вицепрезидент по продуктовото развитие във Ford-Европа.
B-MAX се характеризира с гама от технологии за намаляване на разхода на гориво и СО2 емисиите. Те включват Start-Stop система, която автоматично изгася двигателя при спрял автомобил; Информационната система на Ford за Еко режим, която помага на водача да кара по-икономично; Индикатор за превключване на предавките, който сигнализира най-подходящото време за смяната им; Интелигентното регенеративно зареждане, което зарежда акумулатора в най-икономичните моменти от пътуването.
Стартът на производството на B-MAX изискваше нов подход при конструирането на вратите, чийто резултат е безпрепятствен достъп за водача, пътниците и багажа, като централните колони са вградени в самите врати. B-MAX също ще предлага майсторска изработка и висококачествени материали, рядко срещани в достъпни компактни автомобили, заедно с гъвкаво място за сядане и водещо в класа пространство за багаж.
Новият B-MAX ще дебютира на Автомобилното изложение в Женева през март, а продажбите му в Европа ще стартират по-късно тази година.
Бележки:
1. Сравнение на Ford B-MAX с някои конкуренти:
Бензинови двигатели (>100 к.с.):
Модел | CO2 (г/км) | Разход на гориво (л/100 км) |
Ford B-MAX 1.0 EcoBoost S/S (120 к.с.) | 114 | 4.9 |
Opel Meriva 1.4 ecoFLEX S/S (120 к.с.) | 134 | 5.7 |
Citroen C3 Picasso 1.6 VTi 120 (120 к.с.) | 149 | 6.4 |
Renault Grand Modus 1.2 TCe 100 (103 к.с.) | 139 | 6.0 |
Дизелови двигатели (>85 к.с.):
Модел | CO2 (г/км) | Разход на гориво (л/100 км) |
Ford B-MAX 1.6 TDCi (95 к.с.) | 104 | 4.0 |
Opel Meriva 1.3 CDTi ecoFLEX S/S (95 к.с.) | 109 | 4.1 |
Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 90 (92 к.с.) | 119 | 4.6 |
Renault Grand Modus 1.5 dCi 90 eco2 (88 к.с.) | 107 | 4.1 |
* Информацията за разходите за гориво са изчислени при 15 000 км годишен пробег, използвайки официалния среден разход на гориво и цена на бензина 1.55 евро/литър. Всички данни за разхода на гориво и СО2 емисиите в г/км са от официалните тестове съгласно Директива 93/116/ЕС на Европейската комисия. Данните за разхода на гориво се базират на Европейската директива за икономия на гориво EU 80/1268/ЕЕС и може да се различават от резултатите за разхода на гориво в други райони на света.