Новини








НОВ JAGUAR F-TYPE ДЕБЮТИРА СЪС СВЕЖ ВЪНШЕН ВИД И СВРЪХМОДЕРНИ ТЕХНОЛОГИИ
Вече известен като модела на Jaguar с най-големи динамични възможности, фокусиран върху представянето, спортният F-TYPE продължава да еволюира със свеж външен вид и свръхмодерна информационно-развлекателна система.
От лансирането си през 2012 г., изцяло алуминиевият двуместен автомобил на Jaguar твърдо се е установил като най-продавания спортен автомобил в сегмента си на родния си пазар и е спечелил почти 160 награди по света. Несравнимият баланс между съблазнителен дизайн, зашеметяващи показатели и изключителна динамика винаги е правел F-TYPE уникален в гама, която постепенно е започнала да включва каросерии тип купе, механични трансмисии и интелигентно задвижване на всички колела.
Новата серия F-TYPE предлага технологии, още по-фокусирани върху водача, и по-широка гама модели от всякога, като включва 28 версии - от изчистения F-TYPE с 340 к.с. и задвижване на задните колела до суперавтомобила на Jaguar за всякакви климатични условия F-TYPE SVR с 320 км/ч и задвижване на всички колела.
Вече всеки F-TYPE е оборудван с информационно-развлекателната система Touch Pro. Супер бързите й реакции, интуитивното управление като при таблет, интелигентните навигационни функции като Share ETA и онлайн услугите като информация за трафика и метеорологична прогноза в реално време правят всяко пътуване по-удовлетворяващо и предоставят изобилие от информация на разположение на водача.
Награждаваният дизайн на F-TYPE е по-мощен и фокусиран, с по-ясно визуално разграничение, благодарение на специфична за модела предна броня. Full LED предни фарове още повече усилват визуалната привлекателности спомагат за подобряване на безопасността и комфорта на водача.
„Добриятдизайннаспортен автомобил взема предвид пропорциите и изчистеността. Най-предизвикателният елемент на процеса за дизайнерите е да се фокусират върху и поддържат вълнуващ силует, който обещава динамика. За F-TYPE, моделнагодина 2018, разгледахмекакможемдадоусъвършенствамеключовидетайли, такачедавнесемощеповечеяснотазацелтана цялостниядизайн – заводача, пътниците и страничнитенаблюдатели.“
Иън Калъм, Директор Дизайн на Jaguar
Прибавянето на олекотени издължени седалки и нови хромирани и алуминиеви покрития усилват усещането за интериор с фокус върху водача и перфектно допълват усъвършенстваните цветови схеми, включващи кожената опция в цвят Siena Tan, която вече е налична за цялата гама.
За да отбележат представянето на новата гама F-TYPE Jaguar са разработили ексклузивния модел 400 SPORT, който ще се продава в цял свят, но само за една година. Мощността на новата версия с 400 к.с. на 3,0-литровия двигател V6 с компресор суперчарджър се допълва от подобрено шаси, включващо спирачната система Super Performance, системата Програмируема динамика и 20-инчови джанти с уникално покритие в цвят Dark Satin Grey.
Отличителни емблеми 400 SPORT в цвят Yellow и Dark Satin Grey в задната част на автомобила и на предния сплитер загатват за допълнителната мощност, скрита под издутия преден капак и перфектно допълват избора на боята металик в цвят Indus Silver, Santorini Black и Yulong White. Елементите на интериорния дизайн включват надпис 400 SPORT на централната конзола, волана, праговете на вратите и бродираните подглавници. Из цялото купе има контрастиращи шевове в цвят Yellow.
Моделът R-Dynamic е нов в основната гама. Тази спецификация е налична с версиите с 340 и 380 к.с. на двигателя V6 с компресор суперчарджър, разширявайки избора на клиента, и се отличава с 19- и 20-инчови алуминиеви джанти и отвори на предната броня с рамки в цвят GlossBlack. Отличителното покритие в цвят GlossBlack е нанесено и на предния сплитер, въздуховодите на предния капак, страничните прагове и задния дифузьор.
Към всеобхватната гама системи в помощ на водача на F-TYPE се включва и полуавтоматична функция в помощ на паркирането, която прави успоредното паркиране дори в най-тесни пространства по-бързо и лесно. Когато минете покрай потенциално паркомясто, ултразвуковите сензори за паркиране на автомобила измерват дължината му. Ако е подходящо, системата поема контрол над управлението: всичко, което водачът трябва да направи, е да натисне един бутон, да включи на задна предавка и да контролира подаването на газ и спирачките. Системата също така ще насочва автомобила при излизане от паркомястото.
Новата гама на F-TYPE се състои от:
F-TYPE Coupé and Convertible:
340PS 3.0-litre V6; Quickshift RWD/ manual RWD
380PS 3.0-litre V6; Quickshift; RWD/ AWD, manual RWD
F-TYPE R-Dynamic Coupé and Convertible:
340PS 3.0-litre V6; Quickshift RWD/ manual RWD
380PS 3.0-litre V6; Quickshift; RWD/ AWD, manual RWD
F-TYPE 400 SPORT Coupé and Convertible:
400PS 3.0-litre V6; Quickshift RWD/ AWD
F-TYPE R Coupé and Convertible:
550PS 5.0-litre V8; Quickshift AWD
F-TYPE SVR Coupé and Convertible:
575PS 5.0-litre V8; Quickshift AWD
Дизайн
За моделна година 2018 изгледът на предницата ще стане по-ясен и по-мощен, с LED предни фарове, които ще внесат технологичен щрих. Вътре, олекотените издължени седалки ще осигурят повече стил, повече пространство и по-голям комфорт. Хармонична селекция от нови покрития и материали за интериора ще придаде на F-TYPE по-екзотично усещане.
Ключова цел на дизайнерския процес бе да се създаде по-силна, по-изчистена формулировка на предницата на F-TYPE, като същевременно се осигури по-ясно визуално разграничение между различните модели. Прибавянето на full LED предни фарове и издължени седалки правят естетиката на автомобила още по-впечатляваща и значително подобряват усещането при шофиране.
Формата и графиката на предната решетка на F-TYPE са непроменени и както винаги си остават ключови елементи на дизайнерското ДНК на спорния автомобил. Но за моделна година 2018 дизайнерите са обърнали особено внимание на бронята, като въвеждат по-дръзки повърхности и по-опростени форми с отличителни характеристики, дискретно усъвършенстващи формата на предницата, които осигуряват по-голямо разграничение между моделите в гамата, от F-TYPE до F-TYPE SVR.
Вместо двойните отвори като хриле на акула на предшественика си, новият F-TYPE има големи, мощни отвори с ромбоиден мрежест дизайн. Надграждайки тази тема на дизайна, моделите F-TYPE R-Dynamic получават рамки на отворите в цвят Gloss Black.
Отразявайки увеличаването на мощността и динамиката, V8 R с 550 к.с. има по-големи, по-широки отвори с отличително хоризонтално ребро за още по-голям акцент върху визуалната широчина на автомобила. Потенциалът от 320 км/ч на V8 SVR с 575 к.с.е ясно изразен чрез уникални отвори, създадени да предлагат максимален въздушен поток и аеродинамична ефективност.
Новите full LED предни фарове изтъкват по-голямата яснота в езика на дизайна на F-TYPE. Отличителните дневни светлини с J-образен контур на Jaguar са запазени и вече служат и като мигачи, като „клепачите“ на фаровете са изравнени с линията на предния капак, за да се акцентира още повече многопластовата графика на светлините.
Подобрената естетика е съчетана с динамика и функционалност: светлината на LED фаровете има цветна температура от 5500-6000 K, което я прави близка до естествената слънчева светлина. Въвеждането на по-висококачествена светлина на пътя подобрява видимостта, спомага за облекчаване на умората при дълги пътувания и помага на водачите по-лесно и бързо да забелязват опасности.
Системата Адаптивни предни светлини прави новите LED предни фарове още по-ефективни. Свързването им към гамата сензори в автомобила им позволява интелигентно да превключват между четири основни режима на шофиране: Град, Провинция, Магистрала и Лошо време.
При нормални условия и скорост до 48 км/ч, режим Град осигурява широкоъгълни къси светлини, които помагат на водача да вижда пешеходци и отбивки по-лесно в застроени райони. За да подпомогне шофирането в силен дъжд, режим Лошо време се активира при скорост до 64 км/ч.
Когато F-TYPE ускори над 48 км/ч, се активира режим Провинция и осигурява дълги светлини с по-тесен ъгъл, за по-добра видимост на далечни разстояния. При скорости над 90 км/ч се включва режим Магистрала, който се фокусира далеч на пътя отпред, за по-добра видимост на водача.
Задните LED светлинни клъстери също са усъвършенствани дискретно. Характерната светлинна графика на хоризонтална линия, пресичаща кръгъл елемент – черта, наследена от емблематичния Jaguar E-type – вече е акцентирана от по-тъмни лещи, които придават на автомобила още по-целеустремен вид.
Интериорен дизайн: по-комфортен, по-луксозен, по-изчистен
Интериорът на F-TYPE за моделна година 2018, също както екстериора, еволюира в по-изчистен, по-концентриран израз на оригиналната елегантност и спортен характер на автомобила. Интериорните дизайнери на Jaguar са се фокусирали върху усъвършенстването на редица ключови елементи, за да създадат по-силно чувство за хармония в покритията, да подобрят усещането за баланс между лукс и динамика и да въведат нови материали, които придават на автомобила още по-екзотично усещане.
Едно от най-значимите подобрения са новите олекотени издължени седалки, които съчетават ергономично оптимизирана форма и изключителен комфорт. Плавните контури и изваяните повърхности на седалката също допринасят за повишеното чувство на очакване и стабилност в интериора на F-TYPE.
Рамките на седалките са изработени от излята под налягане магнезиева сплав - материал с високо съотношение между якост и тегло и отлична обработваемост, необходими за ергономичната форма на иновативните седалки на Jaguar. Спестеното тегло в сравнение с предшествениците им е повече от 8 кг.
По-стабилната подложка на облегалката и горната извивка на седалката осигуряват на водача изключителна странична опора, усилвайки усещането за връзка между водача и автомобила за още по-удовлетворяващо изживяване при шофиране. Дизайнът също така позволява на облегалката да се мести назад с до 50 мм повече от преди, което от своя страна позволява по-ниска позиция на сядане и повече пространство за краката.
Освен с опционалното отопление, комфортът може да се подобри още повече чрез система от охлаждащи елементи и вентилатори, които осигуряват прохладен въздух равномерно по повърхността на седалката.
Издължените седалки са в два варианта: Sport и Performance. Моделните линии F-TYPE и F-TYPE R-Dynamic са стандартно оборудвани с изчистените линии на версията Sport. Версията Performance, която има повече детайли и по-изразена странична опора на височината на раменете, е стандартно оборудване при моделите 400 SPORT, R и SVR – всеки с уникален надпис на подглавника.
Досега ексклузивен за F-TYPE SVR, коженият интериор в цвят Siena Tan вече се предлага за цялата гама. В комбинация със седалките Performance, Siena Tan създава по-спортна среда, която отразява динамичния характер на спортния автомобил и перфектно се съчетава с цветовете на екстериора като Carpathian Grey.
Дизайнерският екип на Jaguar внимателно е усъвършенствал интериора, за да създаде по-концентриран израз на оригиналния стил на F-TYPE. Всички модели вече имат покритие от сатиниран хром на бутона за стартиране на двигателя и перата за смяна на предавките. Нанесено е покритие Noble Chrome - като акцент, наподобяващ бижу - на копчетата на вратите, кантовете на въздуховодите и волана, което внася по-силна визуална хармония в интериорния дизайн.
Централната конзола има три нови покрития, които още повече разграничават моделите в гамата: F-TYPE вече има изчистенопокритие от набразден алуминий, в моделите R-Dynamic новото алуминиево покритие Delta придава спортно усещане, а моделите R се отличават с алуминиево покритие Linear Vee с емблематичното “R”, гравирано ясно в повърхността. Покритие на конзолата от карбонови влакна вече е налично като опция в цялата гама.
Несравнима привлекателност за водача: специален модел F-TYPE 400 SPORT
За да отбележат представянето на новата гама F-TYPE Jaguar разработиха ексклузивния специален модел 400 SPORT. Предлаган в цял свят, но само за една година, 400 SPORT е оборудван с обновена версия на 3,0-литровия двигател V6 с компресор суперчарджър, като максималната му мощност е увеличена от 380 на 400 к.с.
Клиентите ще могат да избират между задвижване на задните и на всички колела в зависимост от стила си на шофиране и всички модели ще са оборудвани с 8-степенната трансмисия Quick shift и механичен диференциал с ограничено приплъзване.
Отличителни емблеми 400 SPORT в цвят Yellow и Dark Satin Grey отпред и отзад загатват за 400-те к.с., скрити под издутия преден капак, и перфектно допълват избора на боята в цвят Indus Silver, Santorini Black или Yulong White. Перфектните пропорции на автомобила са усъвършенствани с пакета Sport Design, включващ по-изявен преден сплитер, удължени странични прагове и заден дифузьор с елегантно покритие в цвят Dark Satin Grey.
Прибавената мощност се допълва от подобрено шаси, включващо спирачна система Super Performance с 380-милиметрови предни и 376-милиметрови задни дискове и черни спирачни апарати с логото 400 SPORT, 20-инчови джанти с уникално покритие в цвят Dark Satin Grey и системата Програмируема динамика, която позволява на водачите да избират индивидуални настройки на подаването на газ, трансмисията, волана и амортисьорите.
Купето се възползва от същото внимание към детайла. Из кожения премиум интериор има контрастиращи шевове в цвят Yellow, а логото 400 SPORT е бродирано в подглавницитена издължените седалки Performance с 12-степенно регулиране. Има допълнителен надпис 400 SPORT на волана с плоско дъно, на черната централна конзола с покритие от полиран алуминий и на праговете на вратите. Перата за смяна на предавките с покритие от анодиран алуминий са друг акцент в кокпита, фокусиран върху водача.
inCONTROL: информация, развлечение и свързаност
Информационно-развлекателна технология от световна класа: TouchPro
Touch Pro е най-усъвършенстваната информационно-развлекателна система, предлагана някога от Jaguar, и вече е стандартно оборудване в цялата гама F-TYPE. Проектирана и разработена със свръхмодерни технологии, включително мощен четириядрен процесор, високоскоростно 60 GB статично дисково устройство (SSD) и ултра бърза Ethernetмрежа, системата Touch Pro осигурява характеристики и функционалност от световна класа и изключителен потребителски опит.
8-инчовият капацитивен сензорен екран на системата има превъзходно качество на графиката, а началният екран може да се персонализира и да се прибавят уиджети, за да се създадат бързи връзки с конкретни характеристики и функции. Може дори да се прибавят допълнителни персонализирани начални екрани, ако е необходимо.
Достъпът до данните, записани на високоскоростното дисково устройство, е много по-бърз, отколкото с обикновен твърд диск, което прави графиката невероятно откликваща. Приближаването и отдалечаването на карти е невероятно лесно, благодарение на плъзгащи и прибиращи движения с пръсти - точно като при смартфон или таблет.
Съвършенството като стандарт: Аудио система Meridian
InControl Touch Pro предоставя и отличен звук и предлага избор между две системи, разработени специално за новия F-TYPE с експерти от световноизвестната британска компания Meridian. Стандартно оборудваната система има 10 високоговорителя, а опционалната система със съраунд звук има 12 високоговорителя и осигурява изключително ясен, кристален звук, оптимизиран както за водача, така и за пътниците.
Преживяването се обогатява от албумите в Gracenote, съхранявани на дисковото устройство - масив от 10 GB е заделен за съхранение на медийните файлове на потребителя. Touch Pro има и интелигентни функции като „Пусни други подобни“, която автоматично съставя плейлисти, или Music Queue, която улеснява търсенето и прибавянето на песни, албуми или изпълнители в списък с песни, докато настоящата песен все още звучи.
TECHNICAL DATA
|
F-TYPE 340PS Coupé |
F-TYPE 340PS Convertible |
ENGINE & TRANSMISSION |
|
|
Engine capacity (cc) |
2,995 |
|
Cylinders |
V6 Supercharged |
|
Valves per cylinder |
4; DOHC |
|
Bore/ stroke (mm) |
84.5/ 89.0 |
|
Compression ratio |
10.5:1 |
|
Fuel injection |
150bar direct injection |
|
Power PS (kW) |
340 (250) @ 6,500rpm |
|
Torque Nm (lb ft) |
450 (332) @ 3,500-5,000rpm |
|
Transmission |
8-speed Quickshift, [6-speed manual] |
|
Gear ratios (:1) |
|
|
1st |
4.714 [4.110] |
|
2nd |
3.143 [2.315] |
|
3rd |
2.106 [1.542] |
|
4th |
1.667 [1.178] |
|
5th |
1.285 [1.000] |
|
6th |
1.000 [0.846] |
|
7th |
0.839 [ - ] |
|
8th |
0.667 [ - ] |
|
Reverse |
3.317 [3.727] |
|
Final Drive ratio |
3.15 [3.31] |
|
CHASSIS |
|
|
Front suspension |
Double wishbone |
|
Rear suspension |
Double wishbone |
|
Front brakes |
Single-piston sliding caliper; 355mm ventilated discs |
|
Rear brakes |
Single-piston sliding caliper; 325mm ventilated discs |
|
Steering |
Rack-and-pinion; electromechanical |
|
DIMENSIONS |
|
|
Length (mm) |
4,482 |
4,482 |
Width inc./ excl. mirrors (mm) |
2,042/ 1,923 |
2,042/ 1,923 |
Height (mm) |
1,311 |
1,308 |
Wheelbase (mm) |
2,622 |
2,622 |
Track front/ rear (mm) |
1,597/ 1,649 |
1,597/ 1,649 |
Weight (kg) |
From 1,577 [1,567] |
From 1,597 [1,587] |
Boot volume (litres) |
310/ 408 with/ without parcel tray |
207 |
Fuel tank (useable) litres |
70 |
70 |
PERFORMANCE & |
|
|
0-60mph (sec) |
5.1 [5.5] |
5.1 [5.5] |
0-100km/h (sec) |
5.3 [5.7] |
5.3 [5.7] |
Top speed mph (km/h) |
161 (260) |
161 (260) |
Fuel consumption mpg |
33.6 (8.4) [28.8 (9.8)] |
33.6 (8.4) [28.8 (9.8)] |
CO2 emissions (g/km) |
199 [234] |
199 [234] |
TECHNICAL DATA
|
F-TYPE 380PS Coupé |
F-TYPE 380PS Convertible |
ENGINE & TRANSMISSION |
|
|
Engine capacity (cc) |
2,995 |
|
Cylinders |
V6 Supercharged |
|
Valves per cylinder |
4; DOHC |
|
Bore/ stroke (mm) |
84.5/ 89.0 |
|
Compression ratio |
10.5:1 |
|
Fuel injection |
150bar direct injection |
|
Power PS (kW) |
380 (280) @ 6,500rpm |
|
Torque Nm (lb ft) |
460 (339) @ 3,500-5,500rpm |
|
Transmission |
8-speed Quickshift, [6-speed manual] |
|
Gear ratios (:1) |
|
|
1st |
4.714 [4.110] |
|
2nd |
3.143 [2.315] |
|
3rd |
2.106 [1.542] |
|
4th |
1.667 [1.178] |
|
5th |
1.285 [1.000] |
|
6th |
1.000 [0.846] |
|
7th |
0.839 [ - ] |
|
8th |
0.667 [ - ] |
|
Reverse |
3.317 [3.727] |
|
Final Drive ratio |
3.31 [3.31] |
|
CHASSIS |
|
|
Front suspension |
Double wishbone |
|
Rear suspension |
Double wishbone |
|
Front brakes |
Twin-piston sliding caliper; 380mm ventilated discs |
|
Rear brakes |
Single-piston sliding caliper; 325mm ventilated discs |
|
Steering |
Rack-and-pinion; electromechanical |
|
DIMENSIONS |
|
|
Length (mm) |
4,482 |
4,482 |
Width inc./ excl. mirrors (mm) |
2,042/ 1,923 |
2,042/ 1,923 |
Height (mm) |
1,311 |
1,308 |
Wheelbase (mm) |
2,622 |
2,622 |
Track front/ rear (mm) |
1,597/ 1,649 |
1,597/ 1,649 |
Weight (kg) |
From 1,594 [1,584] |
From 1,614 [1,604] |
Boot volume (litres) |
310/ 408 with/ without parcel tray |
207 |
Fuel tank (useable) litres |
70 |
70 |
PERFORMANCE & |
|
|
0-60mph (sec) |
4.8 [5.3] |
4.8 [5.3] |
0-100km/h (sec) |
4.9 [5.5] |
4.9 [5.5] |
Top speed mph (km/h) |
171 (275) |
171 (275) |
Fuel consumption mpg |
32.9 (8.6) [28.8 (9.8)] |
32.9 (8.6) [28.8 (9.8)] |
CO2 emissions (g/km) |
203 [234] |
203 [234] |
TECHNICAL DATA
|
F-TYPE 380PS AWD Coupé |
F-TYPE 380PS AWD Convertible |
ENGINE & TRANSMISSION |
|
|
Engine capacity (cc) |
2,995 |
|
Cylinders |
V6 Supercharged |
|
Valves per cylinder |
4; DOHC |
|
Bore/ stroke (mm) |
84.5/ 89.0 |
|
Compression ratio |
10.5:1 |
|
Fuel injection |
150bar direct injection |
|
Power PS (kW) |
380 (280) @ 6,500rpm |
|
Torque Nm (lb ft) |
460 (339) @ 3,500-5,500rpm |
|
Transmission |
8-speed Quickshift |
|
Gear ratios (:1) |
|
|
1st |
4.714 |
|
2nd |
3.143 |
|
3rd |
2.106 |
|
4th |
1.667 |
|
5th |
1.285 |
|
6th |
1.000 |
|
7th |
0.839 |
|
8th |
0.667 |
|
Reverse |
3.317 |
|
Final Drive ratio |
3.31 |
|
CHASSIS |
|
|
Front suspension |
Double wishbone |
|
Rear suspension |
Double wishbone |
|
Front brakes |
Twin-piston sliding caliper; 380mm ventilated discs |
|
Rear brakes |
Single-piston sliding caliper; 325mm ventilated discs |
|
Steering |
Rack-and-pinion; electromechanical |
|
DIMENSIONS |
|
|
Length (mm) |
4,482 |
4,482 |
Width inc./ excl. mirrors (mm) |
2,042/ 1,923 |
2,042/ 1,923 |
Height (mm) |
1,311 |
1,308 |
Wheelbase (mm) |
2,622 |
2,622 |
Track front/ rear (mm) |
1,597/ 1,649 |
1,597/ 1,649 |
Weight (kg) |
From 1,674 |
From 1,694 |
Boot volume (litres) |
310/ 408 with/ without parcel tray |
207 |
Fuel tank (useable) litres |
70 |
70 |
PERFORMANCE & |
|
|
0-60mph (sec) |
4.9 |
4.9 |
0-100km/h (sec) |
5.1 |
5.1 |
Top speed mph (km/h) |
171 (275) |
171 (275) |
Fuel consumption mpg |
31.7 (8.9) |
31.7 (8.9) |
CO2 emissions (g/km) |
211 |
211 |
TECHNICAL DATA
|
F-TYPE 400PS Coupé |
F-TYPE 400PS Convertible |
ENGINE & TRANSMISSION |
|
|
Engine capacity (cc) |
2,995 |
|
Cylinders |
V6 Supercharged |
|
Valves per cylinder |
4; DOHC |
|
Bore/ stroke (mm) |
84.5/ 89.0 |
|
Compression ratio |
10.5:1 |
|
Fuel injection |
150bar direct injection |
|
Power PS (kW) |
400 (294) @ 6,500rpm |
|
Torque Nm (lb ft) |
460 (339) @ 3,500-5,500rpm |
|
Transmission |
8-speed Quickshift |
|
Gear ratios (:1) |
|
|
1st |
4.714 |
|
2nd |
3.143 |
|
3rd |
2.106 |
|
4th |
1.667 |
|
5th |
1.285 |
|
6th |
1.000 |
|
7th |
0.839 |
|
8th |
0.667 |
|
Reverse |
3.317 |
|
Final Drive ratio |
3.31 |
|
CHASSIS |
|
|
Front suspension |
Double wishbone |
|
Rear suspension |
Double wishbone |
|
Front brakes |
Twin-piston sliding caliper; 380mm ventilated discs |
|
Rear brakes |
Single-piston sliding caliper; 376mm ventilated discs |
|
Steering |
Rack-and-pinion; electromechanical |
|
DIMENSIONS |
|
|
Length (mm) |
4,482 |
4,482 |
Width inc./ excl. mirrors (mm) |
2,042/ 1,923 |
2,042/ 1,923 |
Height (mm) |
1,311 |
1,308 |
Wheelbase (mm) |
2,622 |
2,622 |
Track front/ rear (mm) |
1,585/ 1,627 |
1,585/ 1,627 |
Weight (kg) |
From 1,594 |
From 1,614 |
Boot volume (litres) |
310/ 408 with/ without parcel tray |
207 |
Fuel tank (useable) litres |
70 |
70 |
PERFORMANCE & |
|
|
0-60mph (sec) |
4.8 |
4.8 |
0-100km/h (sec) |
4.9 |
4.9 |
Top speed mph (km/h) |
171 (275) |
171 (275) |
Fuel consumption mpg |
32.9 (8.6) |
32.9 (8.6) |
CO2 emissions (g/km) |
203 |
203 |
TECHNICAL DATA
|
F-TYPE 400PS AWD Coupé |
F-TYPE 400PS AWD Convertible |
ENGINE & TRANSMISSION |
|
|
Engine capacity (cc) |
2,995 |
|
Cylinders |
V6 Supercharged |
|
Valves per cylinder |
4; DOHC |
|
Bore/ stroke (mm) |
84.5/ 89.0 |
|
Compression ratio |
10.5:1 |
|
Fuel injection |
150bar direct injection |
|
Power PS (kW) |
400 (294) @ 6,500rpm |
|
Torque Nm (lb ft) |
460 (339) @ 3,500-5,500rpm |
|
Transmission |
8-speed Quickshift |
|
Gear ratios (:1) |
|
|
1st |
4.714 |
|
2nd |
3.143 |
|
3rd |
2.106 |
|
4th |
1.667 |
|
5th |
1.285 |
|
6th |
1.000 |
|
7th |
0.839 |
|
8th |
0.667 |
|
Reverse |
3.317 |
|
Final Drive ratio |
3.31 |
|
CHASSIS |
|
|
Front suspension |
Double wishbone |
|
Rear suspension |
Double wishbone |
|
Front brakes |
Twin-piston sliding caliper; 380mm ventilated discs |
|
Rear brakes |
Single-piston sliding caliper; 376mm ventilated discs |
|
Steering |
Rack-and-pinion; electromechanical |
|
DIMENSIONS |
|
|
Length (mm) |
4,482 |
4,482 |
Width inc./ excl. mirrors (mm) |
2,042/ 1,923 |
2,042/ 1,923 |
Height (mm) |
1,311 |
1,308 |
Wheelbase (mm) |
2,622 |
2,622 |
Track front/ rear (mm) |
1,585/ 1,627 |
1,585/ 1,627 |
Weight (kg) |
From 1,674 |
From 1,694 |
Boot volume (litres) |
310/ 408 with/ without parcel tray |
207 |
Fuel tank (useable) litres |
70 |
70 |
PERFORMANCE & |
|
|
0-60mph (sec) |
4.9 |
4.9 |
0-100km/h (sec) |
5.1 |
5.1 |
Top speed mph (km/h) |
171 (275) |
171 (275) |
Fuel consumption mpg |
31.7 (8.9) |
31.7 (8.9) |
CO2 emissions (g/km) |
211 |
211 |
TECHNICAL DATA
|
F-TYPE 550PS AWD Coupé |
F-TYPE 550PS AWD Convertible |
ENGINE & TRANSMISSION |
|
|
Engine capacity (cc) |
5,000 |
|
Cylinders |
V8 Supercharged |
|
Valves per cylinder |
4; DOHC |
|
Bore/ stroke (mm) |
92.5/ 93.0 |
|
Compression ratio |
9.5:1 |
|
Fuel injection |
150bar direct injection |
|
Power PS (kW) |
550 (405) @ 6,500rpm |
|
Torque Nm (lb ft) |
680 (502) @ 3,500rpm |
|
Transmission |
8-speed Quickshift |
|
Gear ratios (:1) |
|
|
1st |
4.714 |
|
2nd |
3.143 |
|
3rd |
2.106 |
|
4th |
1.667 |
|
5th |
1.285 |
|
6th |
1.000 |
|
7th |
0.839 |
|
8th |
0.667 |
|
Reverse |
3.317 |
|
Final Drive ratio |
2.56 |
|
CHASSIS |
|
|
Front suspension |
Double wishbone |
|
Rear suspension |
Double wishbone |
|
Front brakes |
Twin-piston sliding caliper; 380mm ventilated discs |
|
Rear brakes |
Single-piston sliding caliper; 376mm ventilated discs |
|
Steering |
Rack-and-pinion; electromechanical |
|
DIMENSIONS |
|
|
Length (mm) |
4,482 |
4,482 |
Width inc./ excl. mirrors (mm) |
2,042/ 1,923 |
2,042/ 1,923 |
Height (mm) |
1,311 |
1,308 |
Wheelbase (mm) |
2,622 |
2,622 |
Track front/ rear (mm) |
1,585/ 1,627 |
1,585/ 1,627 |
Weight (kg) |
From 1,730 |
From 1,745 |
Boot volume (litres) |
310/ 408 with/ without parcel tray |
207 |
Fuel tank (useable) litres |
70 |
70 |
PERFORMANCE & |
|
|
0-60mph (sec) |
3.9 |
3.9 |
0-100km/h (sec) |
4.1 |
4.1 |
Top speed mph (km/h) |
186 (300) |
186 (300) |
Fuel consumption mpg |
25.0 (11.3) |
25.0 (11.3) |
CO2 emissions (g/km) |
269 |
269 |
TECHNICAL DATA
|
F-TYPE 575PS AWD Coupé |
F-TYPE 575PS AWD Convertible |
ENGINE & TRANSMISSION |
|
|
Engine capacity (cc) |
5,000 |
|
Cylinders |
V8 Supercharged |
|
Valves per cylinder |
4; DOHC |
|
Bore/ stroke (mm) |
92.5/ 93.0 |
|
Compression ratio |
9.5:1 |
|
Fuel injection |
150bar direct injection |
|
Power PS (kW) |
575 (423) @ 6,500rpm |
|
Torque Nm (lb ft) |
700 (516) @ 3,500-5,000rpm |
|
Transmission |
8-speed Quickshift |
|
Gear ratios (:1) |
|
|
1st |
4.714 |
|
2nd |
3.143 |
|
3rd |
2.106 |
|
4th |
1.667 |
|
5th |
1.285 |
|
6th |
1.000 |
|
7th |
0.839 |
|
8th |
0.667 |
|
Reverse |
3.317 |
|
Final Drive ratio |
2.56 |
|
CHASSIS |
|
|
Front suspension |
Double wishbone |
|
Rear suspension |
Double wishbone |
|
Front brakes |
Twin-piston sliding caliper; 380mm ventilated discs |
|
Rear brakes |
Single-piston sliding caliper; 376mm ventilated discs |
|
Steering |
Rack-and-pinion; electromechanical |
|
DIMENSIONS |
|
|
Length (mm) |
4,475 |
4,475 |
Width inc./ excl. mirrors (mm) |
2,042/ 1,923 |
2,042/ 1,923 |
Height (mm) |
1,311 |
1,308 |
Wheelbase (mm) |
2,622 |
2,622 |
Track front/ rear (mm) |
1,585/ 1,611 |
1,585/ 1,611 |
Weight (kg) |
From 1,705 |
From 1,720 |
Boot volume (litres) |
310/ 408 with/ without parcel tray |
207 |
Fuel tank (useable) litres |
70 |
70 |
PERFORMANCE & |
|
|
0-60mph (sec) |
3.5 |
3.5 |
0-100km/h (sec) |
3.7 |
3.7 |
Top speed mph (km/h) |
200 (322) |
195 (314) |
Fuel consumption mpg |
25.0 (11.3) |
25.0 (11.3) |
CO2 emissions (g/km) |
269 |
269 |