• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини

Land Rover стартира година на честване на Defender с гигантска еднокилометрова пясъчна рисунка

Land Rover се върна на мястото, където започна всичко, за да стартира едногодишното честване на емблематичния Defender. Уникална еднокилометрова пясъчна рисунка на плажа Red Wharf Bay в Енгълси, Великобритания, отбеляза пускането на изключителното ограничено издание на три модела и началото на нова вълнуваща глава в историята на Defender.
Докато производството на сегашния модел Defender във Великобритания навлиза във финалната си фаза, Land Rover ще използва 2015 г., за да отдаде почит на своята глобална автомобилна емблема. Директорът на автомобилната гама Land Rover Ник Роджърс обяснява значимостта на пресъздаването на един от най-емблематичните автомобили в света: “Всичко, което правим с Defender, е белязано от страст и ентусиазъм – и това никога няма да се промени. С история, започнала преди цели 68 години, този модел Land Rover процъфтява десетилетия наред, благодарение на своите безспорни възможности и емблематичната си форма. Сега аз имам честта да съм един от многото ентусиасти в Land Rover, ангажирани със създаването на достоен наследник на легендарния Defender.”
За да отбележи това изявление, Land Rover създаде най-голямата пясъчна рисунка досега във Великобритания. На плажа Red Wharf Bay в Енгълси бяха нарисувани очертанията на Defender с невероятната дължина 1 км, като за целта бе използван автопарк от шест автомобила Land Rover. Уникалното изображение отдава почит на момента през 1947 г., когато директорът на конструкторския отдел в Rover Морис Уилкс нарисувал за първи път контурите на оригиналния Land Rover в пясъка на Red Wharf Bay и предложил идеята на брат си Спенсър, изпълнителен директор на Rover.
“Баща ми се срещнал с брат си на плажа Red Wharf Bay и нарисувал на пясъка идеята си за създаването на Land Rover”, разказва Стивън Уилкс, синът на Морис. “Това било началото на всичко, раждането на концепцията Land Rover.” Семейство Уилкс притежавали земи на уелския остров и Морис имал нужда от многофункционален автомобил, който може да изпълнява и ролята на лек трактор и всъдеход. Далновидният му дизайн бил кръстен „Land Rover“, чиито очертания днес познаваме като Defender.
За създаването на гигантската временна творба на плажа Red Wharf Bay бе нужен автопарк от шест модела Land Rover, всеки от които теглеше земеделска брана с дължина 3,5 метра, за да нарисуват добре познатите контури на Defender в пясъка. Автомобилите, избрани за надпреварата с приливите на Енгълси чертаят еволюцията на Defender от представянето му през 1948 г. до наши дни.
На плажа Land Rover серия I, II и III бяха в компанията на модел Defender 90 от 80-те години на ХХ век, Defender 90 Hard Top и Defender 110 Station Wagon. Безупречният модел от серия II навремето е принадлежал на семейство Уилкс и в памет на момента, в който бащите им измислили концепцията за Land Rover, братовчедите Стивън и Ник Уилкс - синовете на Морис и Спенсър Уилкс, също взеха участие в акцията. С тяхна помощ на пясъка бе нарисувана непрекъснатата линия с дължина 4,52 км (общата дължина на 1118 автомобила Defender 90 Station Wagon), само минути преди да бъде изтрита от надигащия се прилив.
Събитието отбеляза началото на серията чествания на Defender с три вълнуващи нови модела в ограничено издание, всеки от които отдава почит на различен елемент от уникалната история на Defender. Изданията Heritage, Adventure и Autobiography се задвижват от доказалия се многократно 2,2-литров дизелов двигател на Land Rover и вече могат да бъдат поръчани.
Освен това Land Rover проучва възможността да продължи производството на сегашния Defender в завод зад граница, след спирането на производството във Великобритания. Ако тази идея бъде реализирана, в ограничен обем ще продължи производството на подбрани модели и специализирани автомобилни приложения за продажба извън Европейския съюз.
Ограничени издания на Defender
Всеки от трите нетърпеливо очаквани ограничени издания на модели Defender отдава почит на различен елемент от разнообразната функционалност на автомобила.
“Искахме да отбележим края на производството на Defender в Солихъл със специално издание, но се оказа невъзможно да се спрем на една единствена идентичност, затова разработихме три напълно различни интерпретации на Defender, които отразяват неговата сила и разнообразна функционалност“, казва Ник Роджърс. “Независимо дали клиентите ни желаят да отдадат почит на несравнимите всъдеходни качества на Land Rover, да получат най-доброто по отношение на дизайна и динамиката или изпитват неутолима жажда за приключения, ще има ограничено издание на Defender, подходящо за целта.”
Изключителното издание Autobiography обещава повече динамика, лукс и комфорт от всякога, благодарение на всеобхватния списък на оборудването си, своя уникален двуцветен екстериор, изцяло кожена тапицерия Windsor и увеличение на мощността от 122 к.с. на 150 к.с. Изданието Autobiography, което ще бъде пуснато на пазара във Великобритания и Европа през април, ще се произвежда изключително като модел 90 Station Wagon.
Изданието Heritage е вдъхновено от ранните модели на Land Rover и съчетава носталгични щрихи на дизайна със съвременни удобства. То ще се предлага на световния пазар и се отличава с неповторимия си цвят Grasmere Green и контрастиращо бял покрив. Моделът Heritage се разпознава и по своята радиаторна решетка и надписа HUE 166, напомнящ регистрационния номер на първия Land Rover преди старта на масовото производство, кръстен „Huey“. Той ще се появи по шоурумите през август.
Вълнуващото ново издание Adventure също ще пристигне при дилърите през август. Моделът Adventure ще бъде пуснат на световните пазари и е предназначен за клиенти на Land Rover, които ценят откритите пространства и изповядват мотото на Defender „пътувай навсякъде, направи всичко“. Той е оборудван с допълнителен протектор под каросерията и гуми Goodyear MT/R, които да подсилят бездруго водещите в класа всъдеходни възможности на Defender. Уникални табелки и купе с кожена тапицерия се грижат изданието Adventure да се откроява от останалите модели Defender.
КЛИКНЕТЕ ТУК, за да видите ограничените издания на моделите, докато Land Rover създава най-голямата пясъчна рисунка във Великобритания:

ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

LAND ROVER
От 1948 г. Land Rover произвежда автентични автомобили с двойно предаване, които представят изключително разнообразни функции при всички модели от гамата. Defender, Freelander, Discovery, Range Rover Sport, Range Rover и Range Rover Evoque са световен еталон в секторите на автомобилите с двойно предаване, като 80% от гамата на тези модели се изнася в над 170 държави.

67 ГОДИНИ LAND ROVER
Още от самото начало Land Rover се прочу в цял свят с желанието да създаде автомобил, който може да се движи по всякакъв терен. През последните 67 години семейството на Land Rover се разрасна до високо уважавана гама автомобили, които и до днес се продават в рекордни количества, а Defender може да проследи корените си в миналото до първите модели, излезли от поточната линия в завода Лоуд Лейн в Солихъл, Бирмингам.

ХРОНОЛОГИЯ
1947 Одобрен е проектът Land Rover
1948 Land Rover е представен на автомобилното изложение в Амстердам на 30-и април
1948 Представен е първият Station Wagon.
1949 Британската армия поръчва първите си бройки Land Rover
1950 Системата с перманентно двойно задвижване е заменена с възможност за избор между задвижване на едната или двете оси
1953 Представен е вариант с дълго междуосие
1957 Внедрен е дизелов двигател
1958 Представен е Land Rover серия II с по-изтънчен стил
1959 Произведен е 250-хилядният автомобил
1961 Серия IIA с 2,25-литров дизелов двигател
1966 Произведен е 500-хилядният автомобил
1968 Предните фарове се преместват на панелите над предните калници
1970 Най-добра година на продажби с продадени 56 663 автомобила
1971 Пуснат е Land Rover серия III; произведен е 750-хилядният Land Rover
1976 Произведен е 1 000 000-ят Land Rover
1979 През март е представена възможност за избор на двигател V8
1983 Land Rover внедрява запалителна бобина с представянето на One Ten
1984 Представен е Land Rover Ninety
1990 Моделите Land Rover са представени повторно и преименувани на Defender 90, 110 и 130 с нови 2,5- литрови дизелови двигатели с турбокомпресор и директно впръскване на горивото
1992 Основана е Land Rover North America с ограничено издание от 500 автомобила Defender 110, задвижвани от 3,9-литров V8 двигател
1993 Land Rover North America повтаря успеха при пускането на Defender 110 с модела Defender 90 с мек покрив
2007 Сериозната еволюция на Defender включва добавянето на шестстепенна предавателна кутия
2012 Нов 2,2-литров дизелов двигател замества предишния 2,4-литров
2013 LXV Special Edition чества 65 години от създаването на Land Rover

ЕДНОКИЛОМЕТРОВА ПЯСЪЧНА РИСУНКА – ПОДРОБНОСТИ ЗА АВТОМОБИЛИТЕ
• Серия I от 1951, 80-инчов, 2,0-литров бензинов двигател, YFO 914
• Серия II от 1965, 2,25-литров бензинов двигател. Някога собственост на Спенсър Уилкс, използван във ваканционната му вила на остров Ислей в Шотландия, GXC 639C
• Серия III Station Wagon от 1980, 109-инчов, бензинов двигател с работен обем 2 286 куб.см, MJP 936W
• Ninety Truck Cab от 1984, бензинов двигател с работен обем 2 286 куб.см, B540 LPD
• 110 Station Wagon от 2011, 2,4-литров дизелов двигател, VX61 BVN
• 90 Hard Top от 2014, 2,2-литров дизелов двигател, VN14 EYR

МОРИС УИЛКС
Морис Уилкс е всеизвестен като един от умовете, стоящи зад проекта, който довежда до разработването на Land Rover. През 1930 г. Морис Уилкс се присъединява към брат си Спенсър в Rover на длъжност главен конструктор, като след време достига позицията директор на конструкторския отдел. След Втората световна война Морис Уилкс съзира потенциала на автомобил за селското стопанство, който може да се движи както по пътища, така и по пресечен терен.
В началото на 1947 г. той се среща с брат си Спенсър (изпълнителен директор на Rover), за да обменят идеи и му рисува своята визия за многофункционален автомобил с двойно предаване на пясъка на плажа Red Wharf Bay. Това довежда до успешното представяне на Land Rover на автомобилното изложение в Амстердам на 30-и април 1948 г.
Морис надзирава цялата конструкторска работа, извършена за пускането на автомобила в производство през 1948 г. и е повишен на поста председател на компания Rover след пенсионирането на брат му през 1962 г. Той почива, докато все още заема тази длъжност, в дома си в Енгълси на 8-и септември 1963 г.

назад към всички