• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини

Изцяло новият Ford Fiesta – най-технологичният малък автомобил на пазара в Европа

КЬОЛН, Германия, 26 юни 2017 г. – Изцяло новият Ford Fiesta притежава най-модерния набор технологии в помощ на водача и функции за свързаност в сравнение с другите масови малки автомобили на пазара в Европа, като част от най-разнообразната и гъвкава гама в над 40-годишната история на Fiesta.

 

Различните версии на изцяло новата Fiesta включват стилната Fiesta Titanium, вдъхновената от Ford Performance Fiesta ST-Line, изисканата Fiesta Vignale и достъпната Fiesta Trend.

 

Кросоувърът Fiesta Active – първият от нова серия автомобили Active, които ще бъдат разгърнати в гамата на Ford през идните години – и изцяло новата Fiesta ST с 200 к.с. ще са в продажба от следващата година.

 

Вариантите на Fiesta с три и пет врати предоставят отлично качество и рафинираност; характеризират се със стилен нов екстериорен и революционен интериорен дизайн с повече опции за персонализация от всякога. Ford допълнително са подобрили всепризнатото удоволствие от шофирането на Fiesta.

 

„Ние споделяме страстта на нашите клиенти към Fiesta и затова успяхме да изведем симпатичния, забавен и спортен характер на емблематичния ни малък автомобил на следващо ниво с още по-голям избор на модели, всеки от които с характерна индивидуалност“, каза Стивън Армстронг, групов вицепрезидент и президент за Европа, Близкия Изток и Африка във Ford Motor Company. „Сега имаме версия на Fiesta за всеки водач, с модерни функции и технологии, за които клиентите на малките автомобили само можеха да мечтаят допреди няколко години.“

 

Сред несравнимата гама на Fiesta от системи в помощ на водача – поддържани от сензорни технологии, способни да следят разстояние от 130 м напред – е модерната система за засичане на пешеходците, която за първи път може да предотвратява сблъсъци и през нощта, както и първият Активен паркинг асистент на Ford, който прилага леки спирачни усилия, за да избегне удари с ниска скорост при паркиране без ръце.

 

Fiesta е също първият автомобил Ford, който притежава премиум аудиосистема B&O PLAY и който за първи път предлага отварящ се стъклен панорамен покрив. Комуникационната и развлекателна система SYNC 3 на Fiesta включва „плаващ“ тъчскрийн с висока резолюция и размер до 8 инча, а просторният, ергономичен интериор е с близо 50% по-малко бутони на централната конзола за по-интуитивно управление.

 

Свръхмодерните двигатели включват многократно награждавания 1,0-литров бензинов EcoBoost на Ford с до 140 к.с., и 1,5-литровия дизелов TDCi със 120 к.с. – първият дизелов силов агрегат на Fiesta с висока мощност. Изцяло нова 6-степенна трансмисия с иновативни технологии за намалено триене спомага за CO2 емисии от 82 г/км и разход на гориво от 3,2 л/100 км.

 

Разширената гама на Fiesta

Най-пълната гама на Fiesta досега посреща нарастващите изисквания на клиентите за по-голям избор и по-добро качество в сегмента на малките автомобили.

 

Изцяло новата Fiesta за първи път ще се предлага в луксозното изпълнение Vignale – част от топ продуктите Ford Vignale. Fiesta Vignale предлага уникални 18-инчови алуминиеви джанти, ексклузивни екстериорни детайли и цветове и кожени седалки с тапицерия на шестоъгълници и специални шевове.

 

Миналата година Ford представи за първи път нова гама модели ST-Line с екстериорни и интериорни детайли, вдъхновени от моделите Ford Performance, и с мощни двигатели – бензиновите EcoBoost и дизеловите TDCi, за клиенти, които търсят спортния имидж на ST моделите на Ford, но не се нуждаят от цялата мощ на ST двигателите и спортното шаси.

 

Fiesta ST-Line е със спортни екстериорни детайли, които включват специални алуминиеви джанти, радиаторна решетка, предна и задна броня и прагове. Интериорът се отличава със спортни седалки, алуминиеви педали и скосен отдолу волан, а пътното поведение е подсилено от спортното окачване.

 

Стилната Fiesta Titanium е показателна за високото качество и спецификации, които предлага Fiesta на своите клиенти в Европа. По-високите нива на оборудване на моделите Ford съставляват 59% от продажбите на пътнически автомобили през 2016 г. и бележат ръст от 65% за първите четири месеца от 2017 г. Fiesta се предлага и във версия Trend.

 

„Моделите в B-сегмента възлизат на повече от 20% от всички автомобили, продадени в Европа през миналата година, и през първото тримесечие на тази година продажбите в сегмента нараснаха с почти 10% в сравнение със същия период на миналата година“, каза Роланд де Ваард, вицепрезидент маркетинг, продажби и обслужване, Ford Европа. „Сега Ford предлага по-голям избор на клиентите в B-сегмента, осигурявайки отлична стойност с новото KA+, и същевременно представяйки семейството на изцяло новата Fiesta със силно привлекателни, персонализирани модели.“

 

Към моделите Fiesta Vignale, ST-Line, Titanium и Trend следващата година ще се присъединят:

  • Изцяло новата Fiesta Active – първият кросоувър Fiesta, който съчетава солидна външност, вдъхновена от SUV автомобилите, включваща увеличен просвет, рейки на покрива и допълнителна облицовка; практичността на хечбек и истинската динамика на Fiesta
  • Изцяло новата Fiesta ST – първият Ford Performance модел досега, задвижван от 3-цилиндров двигател, и първата Fiesta ST с избираеми режими на шофиране

 

Технологично усъвършенстван малък автомобил

Безпрецедентната гама от технологии увеличават комфорта, удобството и безопасността на Fiesta. Модерните технологии в помощ на водача се поддържат от 2 камери, 3 радара и 12 ултразвукови сензора, които, взети заедно, са в състояние да следят на 360 градуса около автомобила и да сканират пътя отпред на разстояние до 130 метра – повече от дължината на футболно игрище.

 

Fiesta е първият Ford с усъвършенстваната версия на Асистента за предотвратяване на сблъсъци и засичане на пешеходци – функция, която открива хора на или в близост до пътя отпред, или такива, които може да пресекат пътя на автомобила, като през нощта използва светлината от фаровете на Fiesta.

                                                                    

Системата е проектирана да намали силата на някои челни сблъсъци с автомобили и пешеходци или да помогне на водачите да избегнат сблъсъците като цяло. Широкоъгълната камера помага за по-добро проследяване движенията на пешеходците.

 

Също за първи път във Fiesta е Активният паркинг асистент на Ford с перпендикулярно паркиране, който помага на водачите да намерят подходящи паркоместа и паркира без участието на ръцете им успоредно или перпендикулярно.

 

Допълнително усъвършенствана за Fiesta, технологията за първи път може да приложи спирачките, ако водачите не реагират на насоките на системата и предупрежденията за близост при извършване на маневри на преден и заден ход и сблъсъкът с паркиран автомобил или препятствие е неизбежен. Предлага се и Асистент за излизане от паркомясто, който помага на водача да излезе при успоредно паркиране, като управлява волана, докато водачът управлява съединителя и спирачката.

 

„За някои водачи нашите автоматизирани технологии за паркиране представляват „шок от бъдещето“: те са толкова модерни, че клиентите, които ги използват за първи път, може да бъдат малко зашеметени“, каза Джон Бътрес, главен програмен инженер на Fiesta. „Спирачната намеса на Активния паркинг асистент може да предпази разсеяните водачи от удар при ниска скорост по време на паркиране и да намали още повече стреса от паркирането на тесни места.“

 

Още системи, предлагани за първи път във Fiesta и осигуряващи допълнителна функционалност, са:

  • Разпознаване на пътните знаци, което сега е в състояние да следи различни ограничения на скоростта, прилагани към отделните пътни ленти и да обновява информацията на дисплея, ако водачът смени лентата
  • Автоматични дълги светлини, които сега работят по-ефективно в ситуации, при които насрещните ленти са разделени от мантинела и може да избегне заслепяване на водачите на насрещно движещите се автомобили, дори да са над мантинелата. Нова функция подобрява комфорта на водачите през нощта с меко превключване между дълги и къси светлини

 

Fiesta сега предлага общо 15 технологии в помощ на водача, включително Адаптивен автопилот, Регулируем ограничител на скоростта, Система за следене на мъртвата точка, Предупреждение за страничен трафик, Индикация за дистанция, Предупреждение на водача, Помощ за спазване на лентата, Предупреждение за напускане на лентата и Предупреждение за предстоящ сблъсък.

 

SYNC 3 и B&O PLAY за премиум забавление

Комуникационната и развлекателна система SYNC 3 на Ford позволява на водачите да управляват аудиосистемата, навигацията и свързаните смартфони, като използват прости, разговорни команди.

 

Само с едно натискане на бутон и изричането на „I need a coffee“, „I need petrol“ и „I need to park“, водачите могат да локализират близки кафенета, бензиностанции или паркинги и да откриват железопътни гари, летища и хотели. Системата е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto™. SYNC 3 предлага и SYNC AppLink, което позволява гласово активиране на редица приложения за смартфон, включително Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather и Los 40 Principales.

 

8-инчовият свободно стоящ цветен сензорен екран на Fiesta, вдъхновен от таблетите, може да бъде управляван с жестове „плъзване“ и „прибиране с пръсти“. Със SYNC 3 се предлага и „плаващ“ 6,5-инчов, цветен тъчскрийн, а 4,2-инчовият цветен дисплей е комбиниран с MyFord Dock, който позволява на потребителите да съхраняват, инсталират и зареждат мобилните си устройства като например телефони и навигационни системи. Всички екрани на Fiesta предлагат водеща в класа резолюция и са до два пъти по-ярки от конкурентните, което прави още по-лесно за водачите да разчитат и следват информацията и функциите на екрана.

 

В съответствие с предпочитанията на клиентите към преносими дигитални мултимедийни устройства, Fiesta предоставя Bluetooth свързаност и два USB порта с всички аудиосистеми и интегриран CD плейър като опция. DAB радио се предлага в цялата гама. Какъвто и достъп да изберат водачите до своята музика, аудиосистемите на Fiesta ще предоставят качествен звук, включително първата аудиосистема B&O PLAY в модел на Ford.

 

Новите системи B&O PLAY – ексклузивни за глобалната автомобилна гама на Ford – предлагат изтънчено аудио изживяване със специално проектирано разпределение и калибриране на високоговорителите за всеки автомобил в гамата на Ford. За Fiesta това означава десет високоговорителя, включително монтиран в багажника субуфер и централен високоговорител за средни честоти над арматурното табло, съдържащ логото на B&O PLAY от алуминий и уникален дизайн. Общата мощност е 675 W, управлявана от усилвател с цифрова обработка на сигнала, който контролира изравняването и миксирането на каналите, включително чрез избор на съраунд ефект за още по-богат и мощен звук, независимо от мястото на седене.

 

Присъщо качество

Изцяло новата Fiesta предоставя още по-добро качество чрез по-високо оборудване, иновативни инженерни решения и усъвършенстван дизайн, включително първия за Fiesta отварящ се, разположен по цялата дължина, стъклен панорамен покрив, състоящ се от два, заемащи почти цялата широчина, панела от закалено, тонирано стъкло.

 

Оптимизираните покрития и изработка на екстериора осигуряват още по-изискан външен вид. Паркинг сензорите са вече изравнени с панелите на каросерията; дюзите на умивателите на предното стъкло са скрити под предния капак; няма видими винтове по задните светлини или задната част; линията на затваряне между покрива и задната врата е намалена с повече от 30% – все примери за отдадеността на екипа на Fiesta на качеството, което клиентите незабавно ще оценят.

 

Изравнени, плавни повърхности преминават през целия интериор. Еднокомпонентната централна конзола се свързва дискретно с долната част на инструменталния панел за по-хармонично усещане и няма видими прикрепвания към пода. Най-висококачествените покрития в автомобилната индустрия включват дори сложни, триизмерни повърхности.

 

Материите на седалките и стелките в цялата гама на Fiesta първо се тестват в лабораторията за висококачествени материали на Ford в Дънтън, Великобритания. Страничните опори на седалките преминават през 60 000 тестови цикъла, за да се гарантира износоустойчивост. Издръжливостта на цветовете е тествана при различни атмосферни влияния и анализирана със спектрометър, за да е сигурно, че няма да избледнеят след продължително излагане на ултравиолетова светлина. Кожените седалки трябва да издържат на петна от кафе и багрилата на денима. Кожените волани са тествани да издържат на слънцезащитни кремове.

 

Други нови за Fiesta функции, вдъхновени от по-големите автомобили на Ford, включват отопляем волан за комфорт в студените зимни утрини и стилен нов инструментален панел с 4,2-инчов мултифункционален TFT дисплей, който представя приятна приветстваща анимация при стариране.

 

По-здравата конструкция на каросерията, намалените нива на шум, вибрации и твърдост, подобрената изолация на двигателя и акустичното предно стъкло допринасят за по-комфортното и луксозно преживяване на водача и пътниците. Най-доброто обезшумяване в класа включва със 7% по-ниски нива на шум в купето при 100 км/ч спрямо досегашната Fiesta.

 

Водачите ще установят също, че Fiesta е по-лесна за шофиране в ежедневието. В отговор на обратна връзка от клиентите сега Fiesta има преди чистачки, които чистят 13% повече от челното стъкло; врати, чието затваряне изисква 20% по-малко усилия; и отвор на резервоара, оптимизиран за по-малко разливане при използване на системата на Ford Easy Fuel за зареждане без капачка, която предотвратява зареждането с грешно гориво.

 

Протекторът на Ford за вратите съдържа скрит защитен накрайник, който при отварянето им застава на място за части от секундата, като предотвратява щети по боята и каросерията. Новият дизайн на покрива отвежда по-добре дъждовната вода от краищата му, като намалява риска да бъдете намокрени при влизане и излизане от автомобила.

 

Допълнителни тестове по време на и след производството подобряват още повече качеството. Нова производствена технология анализира шумовите честоти, получени в процеса на щамповане и може да идентифицира компонент, който не отговаря на стандартите за качество преди да слезе от пресата.

 

„Обърнахме сериозно внимание на елементи и характеристики, които клиентите забелязват без да ги осъзнават – от разстоянията между панелите до усещането на педалите“, каза Бътрес. „Fiesta е една от най-честите гледки на пътя и нашата цел беше да осигурим автомобил, който вдъхновява възхитени погледи всеки път.“

 

Еволюционен екстериорен дизайн

Екстериорът на изцяло новата Fiesta надгражда дръзкия стил на предходния модел с по-елегантен дизайн и плавен, преливащ външен вид.

 

Опростени, по-ясни линии и изчистени повърхности създават по-силна визия. Предният капак предлага по-изчистен дизайн без изпъкналост в средата, което позволява на новата, по-широка радиаторна решетка да изпъква. Елегантните предни фарове са с нов обрамчващ ефект, незабавно разпознаваем през деня и през нощта.

 

Страничният профил е по-категоричен, не толкова клиновиден и съчетава допълнителната дължина от 71 мм и допълнителната широчина от 13 мм, за да придаде по-издължен и по-първокласен външен вид. Средната линия се простира до предните фарове и линията на стъклата е също разтеглена в унисон с плавния, елегантен дизайн. Дори страничните огледала съдържат права линия между горните и долните секции, която вече не се прекъсва от мигачите.

 

Страничните части на каросерията са изключително изваяни за сегмента на Fiesta, което създава примамливи отблясъци от светлините на града. Уникалният дизайн на джантите с размер до 18 инча включва асиметрични решения, които внушават движение дори в спряло състояние. В задната част нови хоризонтални задни светлини допълнително подчертават по-широката стойка на Fiesta с изявени рамене и съдържат характерен С-образен светлинен мотив.

 

„Нестихващото, изключително положително възприемане на сегашната Fiesta от страна на нашите клиенти е от съществено значение за продължаващото лидерство на Fiesta в нейния сегмент“, каза Джоел Пиасковски, директор Дизайн, Ford Европа. „Ние развихме дизайна, за да го осъвременим, без да загубим характерното за Fiesta – онова, което клиентите обичат. Изцяло новата Fiesta е усъвършенствана, с много повече изваяни линии и точно толкова привлекателна. Екстериорът на Fiesta е визуално по-изчистен, което ни позволява да създадем по-силни индивидуалности в разширената гама, всяка от тях с различни предни части, радиаторни решетки и детайли, които ще се харесат на много по-широка аудитория от клиенти.“

 

Всяка от версиите на Ford Fiesta притежава характерен дизайн, който надгражда базовия и може допълнително да се персонализира чрез индивидуални опции, включително контрастен покрив и странични огледала в черно, бяло, Bohai Bay Mint или новия цвят Chrome Copper. Допълнителните нови екстериорни цветове включват Blue Wave, а за Fiesta Vignale – и Milano Grigio.

 

Ексклузивните за Vignale сатенирана радиаторната решетка на Fiesta Vignale, рамка на решетката, рамки на фаровете за мъгла, изразена странична линия и декоративният елемент на задния спойлер добавят усещане за лукс. Fiesta Titanium включва хромирани елементи за изчистен и изискан стил. Вертикалните фарове за мъгла са свързани с „усмихната“ линия на предната броня, което прави модела да изглежда по-оптимистичен и дружелюбен.

 

Мрежестата предна решетка на Fiesta ST-Line, вдъхновената от Ford Performance, издава динамиката, която стои зад нея. Стилът на спортната каросерия е по-ъгловат и агресивен. Функционален заден спойлер допринася за уверената стойка.

 

Интериорен комфорт и индивидуален стил

Интериорният дизайн на Fiesta е ориентиран към потребителя и е повлиян от начина, по който клиентите взаимодействат с умните си устройства и таблети. Създавайки първо впечатление за повече пространство и високо качество чрез ергономичния дизайн и меките на допир материали – включително горната част на инструменталния панел – логично оформеният, но емоционално топъл интериор спомага за създаването на спокойно и отпускащо място, което клиентите могат да персонализират с нова гама индивидуализиращи опции.

 

Предназначени да добавят впечатление за изработка по поръчка, като запазят балансираното и хармонично усещане в интериора, опциите за индивидуализация включват декоративни елементи за централния инструментален панел и този от страната на пътника, за дръжките на вратите и страничните огледала в цвят Race Red, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue или Chrome Copper.

 

„Интериорът на Fiesta е революционен със своя дизайн и изпълнение“, каза Пиасковски. „Всеки интериор визуално подсилва и подчертава различните индивидуалности на Fiesta в цялата гама. Новите дизайнерски решения ще зарадват клиентите с качество на материалите, майсторска изработка и технологии, както и с възможността за индивидуализирани опции, които придават по-персонален израз.“


Философията за успокояващ интериор е подкрепена от по-лесните за ползване контролни бутони. Броят им върху централната конзола е намален почти наполовина, като много от тях, управляващи функциите за свързаност и забавление, са преместени на 8-инчовия сензорен екран. Най-естествените и ергономични позиции за бутоните и екраните са потвърдени чрез използване на софтуер за проследяване на погледа, като дисплеят на инструменталния панел и централният екран са разположени така, че ясно да предоставят информацията от пръв поглед. 

 

Пътниците на задните седалки печелят допълнителни 16 мм пространство за коленете, благодарение на новите седалки с тънки облегалки, които са по-меки и предлагат повече странична опора. Предният подлакътник е разположен така, че да е удобен за 19% повече от най-високите и най-ниските водачи на Fiesta. Регулируема във височина седалка на водача включва ново разположение на лумбалната опора за повече удобство и позицията на подглавника е също оптимизирана в полза на всички пътници.

 

Задният капак на изцяло новата Fiesta е по-широк за по-лесен достъп до багажника. Налице е повече пространство за съхранение на личните вещи чрез 20% по-голяма жабка и 1-литрово отделение за медийни устройства в централната конзола. Задните врати могат да поберат 0,6-литрови бутилки с вода за семейните пътешествия.

 

По-интелигентна, по-силна, по-безопасна

Системите на Fiesta за активна и пасивна безопасност, съчетани с широка гама технологии в помощ на водача, се очаква да донесат най-високия рейтинг за безопасност от Euro NCAP. Fiesta е първият Ford в Европа, който се възползва от компютърни симулации на краш-тестовете на завършен автомобил с помощта на технологията Finite Element Analysis, позволяваща по-ефективна оптимизация на характеристиките за безопасност – от въздушните възглавници до усилванията на каросерията.

 

Каросерията на Fiesta съдържа 36% повече борова стомана за повече якост в ключовите зони, включително в горната част на В-колоната, която е с Т-образна конфигурация за по-ефективно пренасяне на енергията от странични удари към покрива. Напречните секции на вратите са с нов дизайн, който допълнително защитава пътниците от странични удари, и вратите съдържат сензори за налягане, които позволяват ограничителните системи да се активират няколко милисекунди по-рано. Страничните въздушни възглавници са проектирани да повдигнат ръката на пътника надалеч от зоната на въздействие.

 

Иновативните ограничителни функции включват заключващ език за предпазния колан на водача – механично активиращо се устройство, което помага да се предотврати изплъзване от колана по време на произшествие и премахва необходимостта от въздушна възглавница за коленете на водача. Страничните задни седалки сега също включват ограничители на натоварването и обтегачи – преди предлагани само за предните седалки – за да задържат допълнително пътниците и да спомогнат за предотвратяването на свързаните с предпазните колани наранявания.

 

Родителите на малки деца ще се възползват от възможността за деактивиране на въздушните възглавници за пътника отпред, което позволява поставянето на детско столче. Защитата на пешеходците е подобрена, като предните фарове са проектирани да се изместят назад в случай на сблъсък, а чистачките са проектирани така, че да поддадат при удар на пешеходец.

 

Усъвършенствани двигатели

Гамата усъвършенствани бензинови и дизелови двигатели, отговарящи на стандарта Euro 6, предлага динамика и икономия на гориво с водещо в класа удоволствие от шофирането и ниски експлоатационните разходи.

 

Многократно награждаваният бензинов двигател на Ford – 1,0-литровият EcoBoost – се предлага със 100, 125 и 140 к.с. и с нова 6-степенна механична скоростна кутия с намалено триене, която спомага за 97 г/км CO2 емисии и 4,3 л/100 км разход на гориво, или с опционална 6-степенна автоматична скоростна кутия за варианта със 100 к.с. с монтирани на волана пера за смяна на предавките.

 

3-цилиндровият 1,0-литров EcoBoost двигател с турбокомпресор е с модерни технологии като директно впръскване на горивото под високо налягане, променливи фази на газоразпределението и иновативен изместен колянов вал за несравнима рафинираност при трицилиндровите двигатели.

 

1,5-литровият TDCi двигател на Ford със 120 к.с. е първият мощен дизелов двигател, който се предлага за Fiesta – гъвкава комбинация от мощност, въртящ момент и икономия на гориво за приятно шофиране, 6-степенна механична скоростна кутия, CO2 емисии от 89 г/км и разход на гориво от 4,3 л/100 км. 1,5-литровият TDCi двигател се предлага също с 85 к.с. – с 10 к.с. повече от най-икономичната предходна Fiesta – и предоставя 82 г/км CO2 и 3,2 л/100 км разход на гориво, подпомогнати от новата 6-степенна механична скоростна кутия на Ford.

 

1,5-литровият TDCi двигател използва горивна камера с оптимизиран дизайн, турбокомпресор – включително технология с променлива геометрия за версията със 120 к.с.– и усъвършенствано впръскване на горивото, което подобрява работата на двигателя. Системата за Интелигентно регенеративно зареждане увеличава икономията на гориво, като избирателно задейства алтернатора и зарежда акумулатора, когато автомобилът намалява скоростта и спира.

 

1,1-литровият бензинов двигател на Ford използва същата трицилиндрова архитектура като 1,0-литровия EcoBoost и се предлага с нова 5-степенна механична скоростна кутия във версиите със 70 к.с. и 85 к.с., замествайки 1,25-литровия атмосферен бензинов двигател и предоставяйки повече мощност заедно с намалени CO2 емисии от 101 г/км и разход на гориво от  4,4 л/100 км.

 

Икономията на гориво е допълнително подобрена чрез автоматичната Старт-Стоп система и Активните клапи в предната решетка за 1,0-литровия EcoBoost и 1,5-литровия TDCi с 85 к.с. Нов бутон Eco при механичните трансмисии регулира настройките на двигателя и горивния дросел, за да помогне на водачите да пестят повече гориво, когато желаят. Аеродинамична защита под каросерията допълнително намалява въздушното съпротивление.

 

Дори още повече удоволствие от управлението

Изцяло новата Fiesta надгражда водещото в класа пътно поведение и осигурява допълнително сцепление, по-добро спиране и по-добро усещане на волана, като всеки компонент е оптимизиран да усили удоволствието от управлението.

 

Увеличената употреба на борова стомана, лазерното заваряване, по-здравите точки на прикрепване на предната под-рамка и заварените прикрепващи точки на торсионната греда предоставят 15% по-висока устойчивост на усукване. Предната следа е увеличена с 30 мм, задната следа – с 10 мм и междуосието – с 4 мм, което позволява окачването да бъде оптимизирано за по-големи 18-инчови джанти. По-лек, по-здрав кух преден анти-рол бар допринася за по-добрия контрол на накланянето и усещането на волана. Триенето в кормилната система е намалено, а скоростните кутии сега предоставят по-плавни смени на предавките.

 

Шасито на Fiesta вече предлага 10% повече сцепление в завоите с помощта на Електронното векторно разпределение на въртящия момент, което подобрява управлението чрез леко прилагане на спирачно усилие върху вътрешните колела за подобрено сцепление и стабилност в завой. Спирачният път при 100 км/ч е намален с повече от 8%. Моделите с мощност над 100 к.с. са оборудвани със задни дискови спирачки.

 

Новите двойно-лепени тампони на окачването са два пъти по-твърди в сравнение с тези на предходната Fiesta за по-бързи кормилни реакции. Тампоните са издути в специфична форма, предназначена да изолира по-добре несъвършенствата на пътната настилка, и се комбинират с по-голяма задна торсионна греда, за да намалят въздействието от малките неравности и шума от пътя в купето. 

 

„Удоволствието от шофирането е основно за привлекателността на Fiesta и нашата изцяло нова Fiesta остава вярна на характера си, радвал поколения водачи, като предоставя най-отзивчивото, най-спортното и най-балансирано пътно поведение досега“, каза Джо Бакай, вицепрезидент Продуктово развитие, Ford Европа. „С повече стил, повече рафинираност, повече технологии и повече забавление, любимият малък автомобил на Европа е повече Fiesta отвсякога.“

назад към всички