• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини

Ford представя свързаната, електрифицирана и целеустремена нова Fiesta

КЬОЛН, Германия, 16 септември 2021 г. – Ford представи днес за първи път новата Fiesta, отличаваща се с обновен уверен стил и пакет подобрени технологии, и задвижвана от усъвършенствани меки хибридни силови агрегати, които подготвят компактния хечбек за бъдещето по-добре от всякога.

Дързък, отличителен екстериор издига изразителния дизайн на Fiesta на следващо ниво, с повече присъствие на пътя и по-голямо разграничаване между вариантите в широката гама на модела. Всеки от вариантите Trend, Titanium, ST-Line и Active се възползва от уникални стилизиращи елементи редом с разширена гама екстериорни цветове, дизайни на джантите и тапицерии. Гамата Fiesta е разширена и с новите пакети за оборудване Vignale, които подчертават индивидуалността на Titanium, ST‑Line и Active с луксозни характеристики, в допълнение към силно специфичните варианти X.

Технологиите от най-ново поколение спомагат новата Fiesta да бъде по-добре оборудвана от всякога с цел интелигентно, свързано изживяване при шофиране. LED фаровете присъстват за пръв път при всички варианти на Fiesta, със съвременната технология Matrix LED, която предлага функцията Дълги светлини без заслепяване и може също да адаптира светлинния лъч за по-добра видимост при неблагоприятни условия. 1

Новата Fiesta въвежда също 12,3-инчов дигитален инструментален дисплей, който помага на водачите да бъдат информирани и допринася за спокойни пътувания. Предупреждение за локална опасност 1 и Предупреждение за грешна посока 1 присъстват за първи път при Fiesta заедно с набор от усъвършенствани технологии в помощ на водача.

Електрифицираните силови агрегати ще помогнат на водачите на новата Fiesta да спестят гориво и да намалят емисиите, като същевременно увеличат максимално забавлението зад волана. 48-волтовата мека хибридна технология Ford EcoBoost Hybrid спомага за оптимална икономия на гориво, като едновременно с това подобрява признатата динамика на задвижване на Fiesta с отзивчиво ускорение. Технологията работи съвместно с опционалната 7-степенна автоматична трансмисия Powershift на Ford за бърза, плавна смяна на предавките и най-удобното, вдъхващо увереност изживяване зад волана на Fiesta.

Ford представи днес и новата Fiesta ST, разработена от Ford Performance. „Горещият хечбек“ е усъвършенстван с нови Matrix LED предни фарове, нови, вътрешно разработени седалки Performance, спортни детайли в дизайна, включващи нова предна решетка в цвят Chrystaline Grey и впечатляваща опция за екстериорната боя Mean Green – както и 10% усилване на пиковия въртящ момент до 320 Нм.

„Да бъдем в крак с времето, за да задаваме нови стандарти за забавление при шофиране, технологии и ефективност, играе огромна роля за непреходния успех на Fiesta“, каза Ролант де Вард, Генерален мениджър пътнически автомобили, Ford Европа. „Новата Fiesta е още един голям скок напред за сегмента на компактните автомобили и предлага модел, който ще удовлетвори всеки начин на живот.“

Свеж дизайн, повече индивидуалност

Новата Fiesta е базирана на доказаната архитектура на платформата Ford B-Car – използвана и за компактния Ford Puma SUV – за да предостави редица практични и усъвършенствани варианти с три и пет врати и да предложи на всеки клиент Fiesta с характер, който отговаря на начина му на живот.

Новият стил на екстериора в цялата гама включва дизайн на предния капак, който увеличава височината на носовата част в съчетание с по-големи горни решетки. Емблематичният „син овал“ на Ford сега е поставен дръзко в центъра на решетката вместо на ръба на капака, което допринася за по-голяма разпознаваемост на пътя.

Новите стандартни LED фарове също допринасят за уверения, модерен стил на новата Fiesta с елегантен хоризонтален дизайн. В задната част стандартните светлини получават нови черни рамки за по-изтънчен външен вид, докато наличните задни LED светлини са завършени с външно покритие в цвят Premium Black.

Всяка от новите модеификации на Fiesta има по-отличителна индивидуалност и уникален дизайн на предната част и радиаторната решетка, наред със знакови елементи от екстериорния и интериорния дизайн, които отразяват различния му характер.

Сериите Trend и Titanium се отличават с широка горна решетка със силни хоризонтални линии и силно гланцирана хромирана рамка, с отличителни странични въздушни отвори. Titanium също така разполага с хоризонтални ребра на горната решетка, завършени с горещо щампован хром, в съчетание с хромирани рамки на стъклата.

Моделът ST-Line, вдъхновен от Ford Performance, предлага по-спортен характер и е разпознаваем по новата си горна решетка с по-дълбоко разположение и структура на пчелна пита с гланцово черно покритие. Широките странични въздушни отвори са завършени в цвета на каросерията, а по-голямата долна решетка допринася за целеустремения външен вид.

Вдъхновеният от SUV-автомобилите вариант Active се отличава с по-солидни дизайнерски елементи, които изтъкват приключенския му характер. Широката горна решетка съдържа изразени вертикални линии, завършени в черен гланц, по-високи и по-изявени странични въздушни отвори, отразяващи по-високата, характерна за кросоувър стойка на Active.

Седем нови дизайна на алуминиевите джанти допълват новия дързък външен стил и два нови екстериорни цвята също са на разположение – Boundless Blue и Beautiful Berry.

За най-високото ниво на дизайн и ексклузивност, наличните пакети Vignale за сериите Titanium, ST-Line и Active предоставят уникални характерни елементи, включително ексклузивни 17- и 18-инчови алуминиеви джанти, първокласни материали Sensico за седалките и матови интериорни декоративни елементи с ефект на карбонови влакна, в зависимост от модеификацията.

„Fiesta е компактен автомобил с истинска индивидуалност. Нейната забавна природа и качество винаги са били изразявани чрез нейния стил“, каза Амко Леенартс, директор Дизайн, Ford Европа. „За нашата нова Fiesta сме създали още по-отличителен характер за всеки от вариантите, така че нашите клиенти да могат да изберат версия, която отразява техния собствен стил и житейска нагласа.“

Силови агрегати за днешния и утрешния ден

Новата Fiesta предлага изтънчено, отзивчиво и икономично шофиране с гамата 48-волтови меки хибридни и бензинови двигатели EcoBoost.

Проектирани да намаляват експлоатационните разходи, като същевременно увеличават забавлението, което е в основата на привлекателността на Fiesta, моделите със силов агрегат EcoBoost Hybrid разполагат с вграден, задвижван с ремък стартер/генератор (BISG) вместо стандартния алтернатор. Това позволява възстановяване и съхраняване на енергията, която обикновено се губи при спиране и движение по инерция, за да се зарежда 48-волтовата литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане.

BISG действа и като мотор, като се интегрира с двигателя и използва съхранената енергия, за да осигурява допълнителен въртящ момент и ускорение при нормално шофиране, както и да управлява електрическите помощни системи на автомобила. Технологията може да рестартира двигателя само за 350 милисекунди, което позволява на системата Auto Start-Stop да изключва двигателя при движение по инерция до спиране със скорост под 25 км/ч, дори когато автомобилът е на предавка при натиснат педал на съединителя с цел още по-голяма икономия на гориво.

1,0-литровият двигател EcoBoost Hybrid на новата Fiesta се предлага с мощност 125 к.с. и 155 к.с., в комбинация с 6-степенна механична трансмисия. Разходът на гориво от 4,9 л/100 км и емисиите на CO2 от 111 г/км 2 по WLTP представляват подобрение с 5% в сравнение с нехибридния 1,0-литров двигател EcoBoost с мощност 125 к.с., като спестяването достига 10% при шофиране в града според данните на Ford.

EcoBoost Hybrid с мощност 125 к.с. се предлага и със 7-степенна автоматична трансмисия Powershift с двоен съединител, осигуряваща плавна смяна на предавките за оптимизиран финес и разход на гориво от 5,2 л/100 км и 117 г/км CO2 по WLTP.

Трансмисията Powershift спомага да се поддържа двигателя с оптимални обороти с цел ефективност, както и да се позволи задействане на системата Auto Start-Stop при шофиране в града под 12 км/ч, с цел подобрена икономия на гориво. Удоволствието от шофирането също е увеличено, като автоматичната трансмисия позволява тройно понижаване на предавката за по-бързо изпреварване, когато водачите се нуждаят от максимално ускорение.

1.0-литровият EcoBoost двигател на Ford се предлага с мощност 100 к.с., със спецификации от 5,2 л/100 км и 118 г/км CO2 по WLTP. Подобно на варианта EcoBoost Hybrid, двигателят използва директно впръскване на горивото под високо налягане, двойно независими променливи фази на газоразпределение и аксиално изместване на коляновия вал за по-прецизна работа. Предлага се с 6-степенна механична трансмисия.

Завладяващите усещания зад волана на Fiesta могат да бъдат променяни с технологията за избираеми режими на шофиране - Normal, Sport и Eco Drive, която позволява на водачите да регулират реакциите на горивния дросел, системата ESC, контрола на сцеплението, както и времето за смяна на предавките при моделите с автоматична трансмисия, за да адаптират реакциите и динамиката спрямо условията на шофиране. Fiesta Active има също режими на шофиране Trail и Slippery.

Вдъхващи увереност, удобни, свързани технологии

Новата Fiesta въвежда технологии за шофиране, предназначени да увеличат комфорта, увереността и удобството на водачите и пътниците при различни условия от градско шофиране до пътуване по магистрала.

Стандартните LED фарове интегрират LED къси светлини, дълги светлини и дневни светлини за отлична видимост. Matrix LED фаровете при високите нива могат също да адаптират светлинния лъч според условията на шофиране. 1 Функциите Светлини за маневриране и Светлини за лошо време 1 се задействат, когато датчиците на автомобила открият опит за маневриране при ниска скорост или активиране на чистачките на предното стъкло, и автоматично регулират модела на светлинния лъч, за да помогнат на водача да вижда по-ясно. Функцията Дълги светлини без заслепяване използва предната камера за откриване на насрещно движение и създаване на „петно без отблясъци“ в рамките на светлинния лъч, като блокира тези лъчи, които иначе биха блестели в очите на други участници в пътното движение. Технологията позволява по-широко използване на дългите светлини за максимално увеличаване на видимостта при нощно шофиране, като същевременно спомага за намаляване на риска от заслепяване на други водачи.

С новата Fiesta се въвежда 12,3-инчов, напълно конфигурируем TFT-дигитален инструментален клъстер, който дава възможност на водачите да персонализират и приоритизират информационните дисплеи, включително навигационните известия. Клъстерът разполага с дисплеи с уникална тематика, отговарящи на избрани режими на шофиране, и с отделна област за информация с висок приоритет като например от системите в помощ на водача.

Новата Fiesta добавя функцията „Предупреждение за грешна посока“1 към набора от модерни технологии в помощ на водача. Системата използва камера, монтирана на предното стъкло, в комбинация с информация от навигационната система на автомобила, за да предостави на водачите звукови и визуални предупреждения, когато преминат през два знака „Влизането забранено“ на отбивка за магистралата.

Другите налични усъвършенствани технологии включват Адаптивен круиз контрол със Stop & Go и Разпознаване на пътните знаци за скорост1, предназначени да помогнат за поддържане на удобна дистанция спрямо превозното средство напред. Системата може автоматично да спре Fiesta и автоматично да я рестартира при трафик с многократно спиране и стартиране, когато автомобилът е оборудван с трансмисия Powershift.

Също помагайки на водачите да се справят лесно в градски условия, Активният паркинг асистент 1 може да открива паркоместа с подходящ размер и да контролира кормилното управление, за да паркира автомобила успоредно или перпендикулярно без ръце върху волана. Водачът управлява ускорението, спирането и избора на предавка.

Технологиите, предназначени да предотвратят или смекчат ефекта от сблъсъците с други участници в пътното движение, включват Информационна система за следене на мъртвата точка на видимост (BLIS) с Предупреждение за страничен трафик и Активно спиране1, Асистент за спазване лентата на движение1 и Асистент за предотвратяване на сблъсъци с Активно спиране1.

Разширените функции за свързаност помагат на клиентите на новата Fiesta да се наслаждават на притежанието си без стрес. Стандартно оборудваната модемна технология FordPass Connect3 позволява избор на удобни функции, които да се управляват дистанционно с помощта на приложението FordPass4. Клиентите могат да използват функциите Заключване/Отключване на вратите, Дистанционно стартиране5 за модели Fiesta със 7-степенна автоматична трансмисия, както и Локатор на автомобила и Статус на автомобила за проверка на нивото на горивото, състоянието на алармата, налягането в гумите, експлоатационния живот на маслото и др.

Свързаността на новата Fiesta осигурява също актуална информация за трафика в реално време за навигационната система и активира функцията Предупреждение за локална опасност1, която може да информира водача за опасни ситуации по пътя напред, дори ако инцидентът не е видим поради завой на пътя или други автомобили.

Наличната комуникационна и развлекателна системаSYNC 3 6 позволява на водачите да управляват звука, навигацията и свързаните смартфони, като използват прости гласови команди. Системата осигурява съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto™ и се поддържа от 8-инчов централен сензорен екран с функционалност за „плъзване“ и „прибиране с пръсти“, както и възможност за показване на изображение на 180‑градуса от наличната камера за обратно виждане.

Моделите на новата Fiesta, оборудвани със SYNC 3, вече съдържат Предупреждение за пътниците отзад, което помага на водачите да избегнат оставянето на деца или домашни любимци в автомобила при напускането му. В случай че задните врати са били отваряни в началото на пътуването, функцията напомня на водачите да проверят задните седалки, когато излизат от колата.

Други налични първокласни функции включват поставка за безжично зареждане на смартфони и аудиосистема B&O с 10 високоговорителя, вграден събуфер и 575-ватов усилвател за цифрова обработка на сигнали, за да се осигури избираем съраунд звук. 7

Новата Fiesta ST е в цвят Mean Green

Ford представи днес за първи път и новата Fiesta ST - високопроизводителен „горещ хечбек“, разработен от Ford Performance.

Свежият екстериорен дизайн включва по-агресивен външен вид на предната част, с горни и долни решетки със структура на пчелна пита, заедно с големи долни странични въздушни отвори. Горната решетка и страничните въздушни отвори на Fiesta ST са завършени в отличителния цвят Chrystaline Grey, а аеродинамично оптимизираният долен лип спойлер, страничните протектори, спойлерът на задната врата и задният дифузьор са завършени в цвета на каросерията. Стандартните 17-инчови или опционалните 18‑инчови алуминиеви джанти се отличават с тъмно покритие Magnetite, а опциите за екстериорен цвят вече включват дръзкия ST Mean Green.

Новите седалки Performance са разработени специално, за да осигурят още по-голяма подкрепа за водачите при висока динамика на шофиране, както и комфорт на пътя. Интегрираният подглавник и 14-степенното регулиране помагат на водачите да намерят най-добрата си позиция за шофиране, а отличителните червени контрастни шевове и тапицерията Sensico създават първокласно усещане. Спортен волан с плоско дъно и матово фолио с ефект на карбонови влакна с червени детайли придават допълнително спортен характер на купето.

Ускорението от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди и максималната скорост от 230 км/ч се доставят от 1,5‑-литров EcoBoost двигател, осигуряващ 200 к.с. при 6000 об./мин. и пиков въртящ момент, увеличен от 290 Нм до 320 Нм от 1600 об./мин. до 4000 об./мин. Патентованите студено формовани пружини с векторно разпределение на силата и двутръбните предни амортисьори Tenneco осигуряват на Fiesta ST рязко влизане в завой и високи нива на контрол на каросерията, докато опционалният механичен диференциал с ограничено приплъзване Quaife осигурява увеличено сцепление и пъргавост при завиване.

В допълнение към режимите на шофиране Normal и Sport, новата Fiesta ST разполага и с режим Track вместо режим Eco на Fiesta, който дезактивира управлението на сцеплението и настройва ESC за режим на широко приплъзване за шофиране на писта.

„Представянето на новата Fiesta ST заедно с другите варианти в разширената гама на нашата нова Fiesta означава, че клиентите никога не са имали по-голям избор. От градски шик до приключение на открито или динамика на „горещ хечбек“ - има нова Fiesta за всеки“, каза Де Вард.

Производството на новия Ford Fiesta започва на 22 ноември 2021 г.

 

Снимки на новата Fiesta:

https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2021/09/16/ford-unveils-connected--electrified--confident-new-fiesta--the-s.html

Видео за новите версии на модела: https://www.youtube.com/watch?v=dS4u8Czb8A0

 

# # # 

1 Функциите в помощ на водача са допълващи и не могат да заместят вниманието, преценката и необходимостта от контрол върху автомобила от страна на водача.
2 Ford Fiesta с 1,0-литров двигател EcoBoost Hybrid с мощност 125 к.с. със сертифицирани CO2 емисии 111-138 г/км и сертифициран разход на гориво 4,9-6,1 л/100 км по WLTP.
Ford Fiesta с 1,0-литров двигател EcoBoost Hybrid с мощност 155 к.с. със сертифицирани CO2 емисии 111-133 г/км и сертифициран разход на гориво 4,9-5,9 л/100 км по WLTP.
Ford Fiesta с 1,0-литров двигател EcoBoost с мощност 100 к.с. със сертифицирани CO2 емисии 118-144 г/км и сертифициран разход на гориво 5,2-6,4 л/100 км по WLTP.
Ford Fiesta ST с 1,5-литров двигател EcoBoost с мощност 200 к.с. със сертифицирани CO2 емисии 139-153 г/км и сертифициран разход на гориво 6,1-6,8 л/100 км по WLTP.
3 Функциите може да изискват активиране.
4 Приложението FordPass, съвместимо с избрани платформи за смартфони, е достъпно чрез изтегляне. Прилагат се тарифи за съобщения и данни. За дистанционните функции са необходими FordPass Connect, приложението FordPass и допълнителната услуга Connected Service (вижте условията за FordPass за подробности). Connected Service и функциите зависят от наличието на мобилна мрежа на Vodafone или партньор на Vodafone. Възможностите на развиващите се технологии/мобилни мрежи/превозни средства могат да ограничат функционалността и да предотвратят работата на свързаните функции. Connected Service изключва Wi-Fi Hotspot.
5  В регионите, където е разрешено от закона.
6 Не шофирайте, когато сте разсеяни. Използвайте системи с гласово управление, когато е възможно; не използвайте мобилни устройства по време на шофиране. Някои функции може да бъдат блокирани, когато автомобилът е на скорост. Не всички функции са съвместими с всички мобилни устройства.
7 BANG & OLUFSEN™ и B&O™ са регистрирани търговски марки на Bang & Olufsen Group. Лицензирано от Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Всички права запазени.
CO2 емисиите и горивната ефективност могат да варират според индивидулните моделни варианти, предлагани на отделните пазари.                                                                                                                    
Декларираните данни по WLTP за разхода на гориво/енергия, CO2-емисиите и електрическия пробег са определени съгласно техническите изисквания и спецификации на последните изменения от Европейски регламенти (EО) 715/2007 и (EС) 2017/1151. Приложените стандартни процедури на тестване позволяват сравнение между различни типове автомобили и различни производители.
назад към всички