• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини

Автоматичен географски режим на електрифицираните модели Ford Custom

Oсъзнавайки факта, че качеството на въздуха повлиява здравето, все повече хора, компании и цели градове намират начини за чувствително понижаване на вредните емисии и поемат отговорност за своя отпечатък върху околната среда.

Благодарение на нова технология на Ford, зареждаемите (plug-in) хибридни лекотоварни автомобили на марката ще предложат автоматично превключване в изцяло електрически режим на работа, за да осигурят по-чист въздух там, където е най-необходим. Използвайки данните за местоположение, лекотоварните Transit Custom Plug-In Hybrid (PHEV) и пътническите Tourneo Custom Plug-In Hybrid (PHEV) автоматично ще превключват на електричество в предварително зададени градски зони за движение на превозни средства с нулеви вредни емисии и такива с чести задръствания, като с това ще спомагат за чистотата на въздуха по градските улици.*

Тази технология за „нулеви“ географски зони ще се прилага не само за централните градски части. Шофьорите на автомобили Custom Plug-In Hybrid ще могат и сами да създават „зелени зони“, за да насърчат шофирането с ниски емисии около места като училища, детски площадки и търговски центрове.

След напускане на контролираната зона, автомобилът автоматично ще преминава към най-подходящия режим на движение за следващия етап от пътуването – например ще използва   бензиновия EcoBoost двигател, за да генерира в движение електрическа енергия и зареди батерията си.

 

Подобряване на качеството на въздуха в града

Зоните с ниски емисии (LEZ) са все по-често разпространени в цяла Европа като начин градовете да управляват по-добре въздействието на превозните средства върху околната среда в градските райони. През първите шест месеца от съществуването на лондонската зона за ултра ниски емисии (ULEZ) нивата на азотен диоксид (NO2), един от най-вредните замърсители от превозните средства, са били намалени с почти 30 на сто.

Хибридните електрически превозни средства могат чувствително да спомогнат за подобряване качеството на въздуха в градовете, показа неотдавнашно проучване на Ford, според което 75% от километрите, навъртяни в централната част на Лондон от участниците в теста, сред които автомобили на Addison Lee Group, British Gas, Metropolitan Police – са изминати при нулеви емисии в изцяло електрически режим. Подобни тестове в момента се провеждат в Кьолн, Германия и Валенсия, Испания.

Модулът за „нулеви“ географски зони в електрическия Transit Plug-In Hybrid PHEV записва информация за работата само в режим на електричество по време на преминаване през  предварително зададените градски зони за движение на превозни средства с нулеви вредни емисии. След това криптираните данни могат да бъдат безопасно споделени с местните власти, за да се потвърди спазването на правилата за такива райони, както и схемите за таксуване на превозните средства.

 

Хибридно електрическо задвижване

Електрифицираните Transit Custom Plug-In Hybrid (PHEV) за превоз на товари и Tourneo Custom Plug-In Hybrid (PHEV) за превоз на пътници са първите автомобили в своя клас, които предлагат зареждаща хибридна опция (plug-in). 13,6 кВтч батерия осигурява шофиране с нулеви емисии по NEDC за до 56 км (35 мили) NEDC на Transit Custom PHEV и до 53 км (33 мили) NEDC на Tourneo Custom PHEV. И в двата автомобила 1,0-литровият бензинов двигател EcoBoost може да зарежда батерията при желание, за пробег от над 500 км (310 мили). Всички данни са по стандарта NEDC. **

И двете превозни средства могат да бъдат напълно заредени за по-малко от четири часа и половина от стандартно захранване от домашна мрежа или за по-малко от три часа, като се използва търговска точка за зареждане. *** Допълнителна електрическа енергия се улавя чрез регенеративно спиране, когато превозното средство забавя ход или спира. Производството на Ford Transit Custom Plug-In Hybrid и Tourneo Custom Plug-In Hybrid започна в края на 2019 г.

Изпитанията на Ford в цяла Европа показаха, как PHEV-автомобилите със зареждаща хибридна опция (plug-in) предлагат практично ежедневно решение за клиентите на лекотоварни ванове и микробуси, работещи в града, позволяващи им да извършват и дълги пътувания, когато се налага. Тъй като тези превозни средства не разчитат на инфраструктура за зареждане, притеснението за липса на такава отпада, което означава, че те осигуряват най-доброто от двата свята: способност за шофиране с нулеви емисии без компромиси, че работата ще е свършена. Полезният товар или обемът на товара на хибридните плъгин автомобили не се намалява в сравнение с конвенционалните дизелови модели.

Вижте видео за материала тук.

 

* Модулът за „нулеви“ географски зони на Ford ще се представи през есента на 2020 г. Автомобилът ще превключи режима си на електрическо задвижване при влизане в „нулева“ географска зона, само ако има достатъчно заредена батерия.
** Transit Custom Plug-In Hybrid CO2 е с емисии от 60 г/км и разход на гориво от 2.7л/100км по NEDC (70 г/км и разход на гориво от 3.08 л/100км по WLTP); Tourneo Custom Plug-In Hybrid CO2 е с емисии от 70 г/км и разход на гориво от 3.1 л/100км по NEDC (81 г/км и разход на гориво от 3.57 л/100км по WLTP).
*** Напълно заредено от стандартно 240-волтово 10-амперно захранване за 4 часа 20 минути или за 2 часа 45 минути, ако се използва търговско зарядно с 16-амперно захранване тип 2.
Декларираните консумации на гориво / енергия, емисии на CO2 и електрически обхват се определят в съответствие с техническите изисквания и спецификации на Европейските регламенти (ЕО) 715/2007 и (ЕС) 2017/1151, в съответствие с последните им изменения. Информацията за превозните средства ще е съобразно Световната хармонизирана процедура за изпитване на леко превозно средство (WLTP) и ще съдържа информация за консумацията на гориво / енергия и емисиите на CO2 по стандарта Нов европейски задвижващ цикъл (NEDC) и WLTP. WLTP напълно ще замести най-новите изменения по NEDC до края на 2020 г. Прилаганите стандартни тестови процедури позволяват сравнение между различни типове превозни средства и различни производители. По време на постепенното прекратяване на стандарта NEDC разходът на гориво и емисиите на CO2 по WLTP се преобръщат и към NEDC. Ще има известна разлика в предишни данни за разход на гориво и емисиите, тъй като някои елементи на тестовете са се променили, така че един и същ автомобил може да има различен разход на гориво и емисии на CO2.
назад към всички