• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини

1.0-литровият EcoBoost на Ford печели 8-и „Оскар“ за двигател в рамките на 4 години. 3-цилиндровият оглавява своята категория на наградите Световен двигател на годината

ЩУТГАРТ, Германия, 17 юни 2015 – Малкият бензинов двигател, който шофьорите в Европа заобичаха заради неговите икономичност и впечатляваща динамика, получи осмо отличие в рамките на четири години на наградите Световен двигател на годината.

За четвърта поредна години 1.0-литровият EcoBoost двигател на Ford бе провъзгласен за „Най-добър двигател под 1.0 литър“. Той е обявен за победител в категорията си, въз основа на своите отзивчивост, динамика, икономичност, рафинираност и технологии – от жури от 87 автомобилни журналисти от 35 държави. Миналата година 1.0-литровият EcoBoost стана първият двигател, обявен за големия победител в Световен двигател на годината три поредни пъти, а през 2012 г. бе обявен за „Най-добър нов двигател“.

Десет модела в Европа са оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost двигател. Един от всеки пет нови Ford автомобила, продадени в Европа през 2014 г., са с този агрегат, вкл. два от всеки пет автомобила Fiesta*. Ford проучва също и иновативен нов подход за деактивиране на единия цилиндър, което ще помогне за по-нататъшни подобрения.

„1.0-литровият EcoBoost двигател промени правилата на играта при малките бензинови двигатели и се гордеем, че остава най-добрият в класа си, въпреки растящия брой конкуренти“, каза Джо Бакай, Вицепрезидент Продуктово развитие във Ford-Европа. „Духът на иновациите, който ни помогна да създадем този двигател, е жив и ние продължаваме да развиваме нови агрегати.“

В сътрудничество с партньорите си Schaeffler Group, Ford работи по тестването на нов двумасов маховик, който дава възможност за деактивация на цилиндър при по-широка гама натоварване и обороти на двигателя, същевременно минимизирайки нивата на шум и вибрации. Пътните тестове с работещ прототип в Европейския изследователски и иновационен център в Аахен, Германия, показва допълнителни подобрения в икономичността до 6%.

„Дори при двигател с агресивно намален работен обем, като 1.0-литровия EcoBoost, може да се постигне значително подобрение в икономичността, като се проучи деактивирането на един от цилиндрите“, заяви Карстен Уебър, Мениджър технологични двигатели във Ford-Европа. „Основният приоритет в развитието на новите двигатели с вътрешно горене за приложение в автомобилната индустрия е продължаващото редуциране разхода на гориво“.

Наличен със 100, 125 и 140 к.с., 1.0-литровият EcoBoost се произвежда в заводите на Ford в Кьолн, Германия и Крайова, Румъния и вече се предлага в 72 страни по света. Досега двигателят е бил награждаван с Международната награда Паул Пийч за технологични иновации в Германия, отличието Dewar Trophy на Кралския автомобилен клуб във Великобритания и Breakthrough Award на списание Popular Mechanics в САЩ. Ford е и първият автомобилен производител, спечелил приза на Ward за един от 10-те най-добри 3-цилиндрови агрегати.

Глобално гамата на Ford от мощни, но икономични EcoBoost двигатели включва 1.5-, 1.6-, 2.0- и 2.3-литровите 4-цилиндрови двигатели, както и 2.7- и 3.5-литровите V6 двигатели. Последният се разработва, за да задвижва супер автомобила Ford GT, с който компанията ще се върне на състезанието в Льо Ман през 2016 г.

„1.0-литровият EcoBoost остава един от най-добрите примери за намаляване на работния обем на двигател“, сподели Деан Славнич, Съпредседател на 17-ите награди Световен двигател на годината и редактор на сп. Международни технологии за двигатели. „Този фантастичен 3-цилиндров двигател показва, че има бъдеще за двигателя с вътрешно горене“.

# # #

* Данните се базират на 20-те основни европейски пазара: Австрия, Белгия, Великобритания, Чехия, Дания, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Ирландия, Италия, Холандия, Норвегия, Полша, Португалия, Испания, Румъния, Швеция и Швейцария.

назад към всички