Кампанията #steniskanabala – днес вече разпознаваема като една от най-дългогодишните и устойчиви благотворителни инициативи у нас – отбеляза края на своя 12-и сезон, символично също абитуриентски. Тази година организаторите се върнаха към корена на идеята: не към това какво ще облечем за бала, а към това на кого и защо помагаме. А каузата остава същата – подкрепа за млади хора без родителска грижа, които правят своята първа и най-важна крачка към по-добро бъдеще: започването на университет.
22 млади първокурсници получават шанс за ново начало
Moto-Pfohe организира цялата кампания по събирането на средствата и осигуряването, DHL Експрес България се погрижи всяка една тениска да стигне до своя дарител, а БЧК – София проведе целия процес по набиране и оценка на кандидатите. Резултатът е впечатляващ: 22 нови студенти ще получат по 3 800 лева за първата си година във висше учебно заведение. Сред тях са млади хора от София, Неделино, Шумен, Самуиловско и други краища на страната. Тази есен те прекрачват прага на Софийския университет, Пловдивския университет, НСА, Техническия университет, специалности по архитектура, здравни грижи, филологии и още.
12 години отдаденост – над 850 000 лв. и повече от 340 стипендии
От старта си кампанията е събрала над 850 000 лева, с които са финансирани повече от 340 индивидуални стипендии за абитуриенти без родител. Само през 2025 г. събраната сума достига 99 000 лв., благодарение на няколко вида подкрепа:
- 16 000 лв. и 460 поръчани тениски от участници и компании,
- 83 000 лв. корпоративни и лични дарения,
- които заедно оформят бюджета за 22 нови стипендии.
Зад успеха стоят хора, компании и отдаденост
Както всяка година, кампанията се опира на партньори, без които реализацията ѝ би била невъзможна.
Moto-Pfohe създаде нов сайт с функционалност, която позволява всеки да даде воля на личната си креативност и така демократизира и персонализира дизайна на серията тениски за 2025. DHL транспортираха над 750 тениски само за два месеца. БЧК – София извършиха прецизния подбор на стипендиантите. Креативните дизайн и механика на тениската за 2025 г. са дело на guts&brains DDB.
Дългогодишната подкрепа на семейство Пфое – Филип и Петра, както и ангажираността на Атанас Фурнаджиев и Димо Николов от „Мото-Пфое“, продължава да бъде двигател за стабилността на инициативата. Сред корпоративните дарители тази година са Фантастико, EasyPay, Сладея, biotrade, Premio Travel, Експрес Логистика, Кар Транспортер, Huveрharma, Generali, Черноморско Злато, ASP, Cleantech, AT Engineering, Радилия Бизнес Консулт.
Любопитните истории зад кампанията
Кампанията през 2025 г. донесе и няколко запомнящи се факта.
Най-поръчваният дизайн сред инфлуенсърските тениски е този на Алена Вергова – млад талант, актриса и диджей. На второ място се нарежда общността „Положението е Майко Мила“, която за поредна година доказва силата на женската солидарност.
Най-активни корпоративни поддръжници по линия на поръчани тениски се оказаха Сладея (над 55 броя), следвани от туристическата компания Premio Travel.
Силно впечатление направи и историята на близначките Никол и Катрин – стипендиантки от 2024 г, които разказаха за ефекта от инициативата лично за тяь от 11ия сезон. Обаче въпреки покана за участие в сутрешния блок на bTV, те предпочетоха да се посветят на обучението си – имаха лекции! Вместо тях в ефир водещата Оля Малинова застана зад каузата, облечена със своя персонализирана тениска… с малинка.
Новите корпоративни партньори – Фантастико, EasyPay, biotrade – заедно осигуриха над 150 тениски чрез служителите си.
Сред училищата дарители блестят имена като Американския колеж, Софийската математическа гимназия, гимназиите във Вършец и Чирпан.
Поглед към следващия сезон
След юбилейния финал кампанията вече гледа напред. Организаторите обещават, че следващият сезон ще бъде „още по-добър, още по-идеен и още по-фокусиран върху целта“ – да даде шанс за образование и независим живот на млади хора, израснали без родителска грижа.
#steniskanabala продължава да доказва, че когато добротата е споделена и целенасочена, тя променя съдби – една по една.