Новини




Вижте състезателния автомобил и екипа пилоти на новия електрифициран WRC M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1
Екипът на световния рали шампионат M-Sport Ford показа за първи път новия състезателен електрифициран автомобил M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1, който ще участва във WRC сезонa 2022 на FIA.
M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 прави своя състезателен дебют на рали Монте Карло, 20-23 януари. През целия сезон на WRC 2022 г. ще участват три автомобила, управлявани от пилотите Крейг Брийн, Ейдриън Фурмо и Гъс Гринсмит. В допълнение, деветкратният световен шампион по рали на FIA, Себастиен Льоб, ще се присъедини към отбора M-Sport Ford на WRC, за да се състезава в тазгодишното рали Монте Карло, което той е печелил вече седем пъти досега.
Сезонът на Световния рали шампионат през 2022-ра отбелязва 25-ата годишнина от изключително успешното партньорство между Ford и M-Sport, което осигури седем спечелени шампионата и повече от 1500 победи на отделни етапи с емблематични рали автомобили, в това число M-Sport Ford Fiesta WRC и Ford Focus RS WRC. От началото на партньорството си M-Sport и Ford са постигнали рекордните 268 последователни точки на производител.
Пилотският състав на отбора M-Sport Ford WRC в Монте Карло:
Пилот |
Навигатор |
WRC Акценти в кариерата на пилота |
Крейг Брийн |
Пол Нейгъл |
Първо рали: 2009 Рали Португалия 22 етапни победи 69 ралита 288 точки |
Ейдриън Фурмо |
Алекс Кориа |
Първо рали: Рали Монте Карло 2019 1 етап победа 26 ралита 45 точки |
Гъс Грийнсмит |
Йонас Андерсън |
Първо рали: 2014 Уелс Великобритания 58 ралита 91 точки |
Себастиен Льоб |
Изабел Галмиш |
Първо рали: 1999 Рали Каталуния 9 първенства 925 етапни победи 180 митинга 1727 точки |
„Един от най-завладяващите аспекти на Световния рали шампионат през годините беше ясната връзка между състезателните рали коли с ултра висока производителност и техните еквиваленти в стандартно изпълнение, движещи се по пътищата“, каза Марк Ръшбрук, Глобален директор на Ford Performance. „Ето защо е толкова важно, че тази нова WRC ера отразява преминаването на нашата индустрия към електрификация. Във Ford ние сме изцяло отдадени на електрифицираното бъдеще на компанията, затова впускането на състезателния автомобил M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 в най-тежките условия ще ни помогне да разработим още и все по-вълнуващи електрифицирани модели за нашите клиенти.”
Задвижван на принципа на своя прототип1, серийния автомобил Puma EcoBoost Hybrid, новият M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 е първият електрифициран състезателен автомобил на Ford. Хибриден задвижващ агрегат от следващо поколение улавя енергия по време на спиране и на движение по инерция, и я съхранява в батерия от 3,9 кВтч. След това тази енергия допълва спечелилата множество шампионати производителност на 1,6-литровия бензинов турбодвигател EcoBoost с многократни усилвания до три секунди от електродвигателя с мощност 100 кВт.
Автомобилът може да използва своя електрифициран двигател, използвайки чиста електрическа енергия също за пътуване през градове, сервизни паркове и избрани участъци между етапите. Батерията може да се презарежда с помощта на външен източник на захранване в специалните сервизни точки между етапите, като презареждането отнема приблизително 25 минути.
В допълнение, Rally1 състезателите на Световния рали шампионат на FIA от сезон 2022 ще използват само гориво от смесени синтетични и биоразградими съставки, което е 100 процента устойчиво.
„Беше много интензивна подготовка на колите и екипа за ралито Монте Карло през следващия уикенд и откриването на сезона на Световния рали шампионат през 2022 г., но усилията ни ще си струват“, каза Ричард Миленър, директор на екипа M-Sport. „С помощта и подкрепата на колеги от Ford по целия свят създадохме фантастичен автомобил с огромен потенциал и нямаме търпение да го представим през годината. Огромни благодарности на всички, които участваха, за да стигнем до този момент и ни помагаха да спазим толкова кратки срокове. Чувстваме се много горди да представляваме Ford на световната сцена през 25-ата година на партньорството ни!“
Техническа спецификация на M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1:
Силов агрегат |
Двигател с вътрешно горене (ICE) |
Ford 1,6-литров EcoBoost, с турбокомпресор, бензин, четирицилиндров редови |
Максимална мощност: 380 к.с |
||
Максимален въртящ момент: 420 Нм |
||
Ограничител на двигателя: 36 мм |
||
Електрическа система на батерията |
Максимална мощност на усилване: 100 кВт |
|
Максимална мощност за регенериране: 30 кВт |
||
Максимален период на усилване: 3 секунди |
||
Максимална енергия на усилване на ускорение: 250 кДж (определя се от FIA според дължината на етапа и типа на повърхността) |
||
Тегло: 95 кг |
||
Охлаждане: с течно и въздушно охлаждане |
||
Комбинирана ICE и акумулаторна електрическа система |
Максимална мощност: > 500 к.с |
|
Максимален въртящ момент: > 500 Нм
|
||
Скоростна кутия |
Петстепенна секвенциална ръчна |
|
Разделено задвижване на четирите колела 50/50 въртящ момент |
||
Предни и задни механични диференциали с ограничено приплъзване |
||
Двудисков, синтерован съединител |
||
Централен диференциал на макарата |
||
Спирачна система |
Чакъл: 300 мм спирачни дискове, с въздушно охлаждане |
|
Асфалт: 370 мм спирачни дискове, с въздушно охлаждане |
||
Четирибутални апарати |
||
Производителност |
Ускорение на асфалт и чакъл: прибл. 3,2 сек. 0-100 км/ч |
|
Тегло и размери
|
Минимално тегло: 1,260 кг |
|
Междуосие: 2 600 мм |
Автомобилът M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 отразява ангажимента на Ford да вложи пълни усилия в електрификацията. През миналата година компанията обяви, че 100% от гамата ѝ пътнически автомобили в Европа ще е с възможност за нулеви емисии, изцяло електрически или plug-in хибрид до средата на 2026 г. и изцяло електрически – до 2030 г.
# # #
1 Puma 1,0-EcoBoost Hybrid е с хомологирани данни по WLTP: CO2-емисии 119-143 г/км и горивна ефективност 5,3-6,3 л/100 км.
Обхватът на емисиите на CO2 и горивната ефективност може да варира в зависимост от вариантите на автомобила, предлагани от отделните пазари.
Декларираните по WLTP разход на гориво/енергия, емисии на CO2 и електрически обхват на батерията се определят в съответствие с техническите изисквания и спецификации на Европейските регулации (ЕО) 715/2007 и (ЕС) 2017/1151, както са последно изменени. Приложените стандартни тестови процедури позволяват сравнение между различните типове превозни средства и различни производители.
Снимки и мултимедия:
https://motorsports.fordpresskits.com/