• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини

Изцяло новият Ford Mondeo с бензинова, дизелова и хибридна версии вече е в продажба

Ford Motor Company обяви, че средните и високи нива на оборудване на изцяло новото Mondeо с водещо поведение на пътя, иновативни технологии, още по-добра рафинираност, майсторска изработка и изтънчен дизайн, вече са в продажба.

Цените за новото Mondeo в България стартират от 43 900 лв. с ДДС за Trend с 1.5-литров EcoBoost двигател, 160 к.с.

Изцяло новият Ford Mondeo първоначално ще включва нива на оборудване Trend и Titanium, както и първата хибридна версия. Ambiente и Business Edition ще се предлагат в началото на 2015 г., с още по-голямо разнообразие от бензинови и дизелови двигатели и версия със задвижване на всички колела.

Изцяло новото Mondeo се предлага във вариант с 4 и 5 врати и комби.

„Изцяло новото Mondeo е забележителна нова глава за един от най-познатите автомобили в Европа с над 20-годишна история“, каза Джо Бакай, Продуктово развитие във Ford-Европа. „Mondeo ще направи достъпни високото оборудване за още повече водачи, вкл. първия в бранша надуваем заден колан и първите за Ford LED фарове в Европа“.

Водеща динамика и избор на двигатели
Първият модел в Европа от новата глобална платформа за автомобили от D-сегмента на Ford, новото Mondeo ще дебютира с новото независимо задно окачване с конфигурация от интегрални звена за подобрена рафинираност и повече динамика.

Инженерите от Ford-Европа оглавиха глобалната разработка на шасито на новото Mondeo за гарантирано най-добро пътно поведение. Инженерите в изпитателния център на Ford в Ломел, Белгия, настроиха новото Mondeo с фокус върху „функционална хармония“, осигурявайки постоянен контрол и отзивчивост за вдъхновяващо шофиране. За първи път тежестта и директността на управлението на изцяло новото Mondeo се синхронизират с настройките на шасито (комфортна, нормална и спортна), част за системата за интерактивна динамика на автомобила.

„С каросерия с 10% по-здрава от предишното поколение Mondeo и технология за подобрено управление, включително контрол на векторното разпределение, това е най-отзивчивото и гъвкаво Mondeo досега“, заяви Улрих Кьостерс, Директор поточна линия във Ford-Европа.

Бензиновите двигатели на новото Mondeo включват 1.5-литров и 2.0-литров EcoBoost още от представянето му, а от началото на 2015 г. и 1.0-литровия EcoBoost – провъзгласен за Световен двигател на годината за безпрецедентен трети пореден път.

Предлага се и ECOnetic технология с 1.6-литровия дизелов двигател с водещи CO2 емисии от 94 г/км* и с 2.0-литровия дизелов TDCi агрегат.

Хибридното Mondeo седан комбинира специално разработен 2.0-литров бензинов двигател с електрически мотор и 1.4 кВч литиево-йонна батерия за оптимизиранa икономичност и ниски CO2 емисии. Mondeo Hybrid е първият електрически хибриден автомобил, който Ford произвежда в Европа, с очаквани CO2 емисии от 99 г/км.

Осветяване на пътя с модерни технологии
Новото Mondeo представя в Европа адаптивните LED фарове на Ford, предлагащи подобна на дневната светлина видимост с адаптивната система на Ford за осветяване, която настройва ъгъла и интензитета на лъчите към условията на шофиране.

Изцяло новото Mondeo е оборудвано с усъвършенстван активен асистент за паркиране, включително за перпендикулярно паркиране, който намира подходящи паркоместа и управлява волана на заден ход при паралелно и успоредно паркиране.

Модерната система за паркиране е съпроводена от технологията за излизане от паркомясто, която помага на водачите с излизането и Системата за странична помощ, която показва на дисплея и предупреждава със звуков сигнал за препятствия отстрани, отпред и отзад на автомобила.

Други технологии в помощ на водача са Системата на Ford за предотвратяване на сблъсъци с ниска скорост, която подготвя спирачките в случай на потенциален сблъсък и ако водачът не реагира, автоматично ги задейства при скорост до 40 км/ч; Системата за спазване на лентата, която упражнява усилие върху волана, за да върне автомобила обратно в лентата, ако засече неволно напускане.

Върхов комфорт и иновативни технологии за безопасност
Първият в бранша надуваем колан за задните седалки на Ford ще дебютира в новото Mondeo. В случай на сблъсък коланът бързо се надува, за да разпредели силата на удара на пет пъти по-голяма площ по тялото от конвенционалния колан.

Mondeo подобрява комфорта и удобството за водачите с иновации като първия в класа електрически регулируем волан с памет, мултиконтурни седалки с уникална масажираща „Active Motion“ функция, електрически багажник и отопляем волан.

Системата за свързаност на Ford SYNC 2 с гласово управление и 8-инчов цветен сензорен екран позволява на водача да управлява телефона, аудиосистемата, климатичната инсталация и навигацията, използвайки единствено гласа си. Водачите дори могат да избират от списък с местни ресторанти, казвайки единствено: „I’m hungry”.

Посредством първата в сегмента и подобрена технология MyKey собствениците на Mondeo програмират ключа на младите шофьори. MyKey може да ограничи входящите обаждания и максималната скорост, не позволява деактивирането на системите за безопасност и в помощ на водача, ограничава максималното ниво на аудиосистемата и не разрешава стартирането на двигателя, ако водачът и пасажерът не са с предпазни колани.

Изразителен дизайн и превъзходно качество
Изцяло новото Mondeo е с най-доброто качество и изработка досега, както на рафинирания, елегантен, спортен и изразителен екстериор, така и на интериора с оптимизирана ергономия и удобство, премиум елементи и оборудване.

Произвеждано в модерния завод на Ford във Валенсия, Испания, новото Mondeo се отличава със спортен купе профил с нисък покрив и прибиращ се стъклен панорамен покрив при комби версията. Скосената странична линия е проектирана да изразява „визуална лекота“, а изтънченият и техничен дизайн на предницата е с по-отличителна трапецовидна решетка, изпъкнал спортен преден капак и адаптивни, тънки и изваяни фарове.

Вътре водачите на Mondeo са посрещнати от дигитално-аналогов инструментален панел, докато спортната обгръщаща централна конзола създава усещане за пилотска кабина. Мекият на допир инструментален панел, обшитият подлакътник и местата за съхранение на вещи са с високо качество на изработката. Умно проектираните предни седалки са с по-тънка облегалка, позволявайки на седящите отзад пътници да се радват на допълнително място за краката, без да се жертва комфортът на водача и пътника до него.
„Новото Mondeo предлага изискан набор от оборудване и технологии, които подобряват управлението, удобството и безопасността както никой друг автомобил в класа“, сподели Джо Бакай. „С версиите хечбек, седан и комби, удивителния дизайн и качество, и гамата от двигатели, която сега включва и хибридна версия за първи път, Mondeo никога не е било по-изкусително“.

# # #

* Посочените данни за разхода на гориво и СО2 емисиите са измерени в съответствие с техническите изисквания и спесификации на последните изменения на европейската директива (ЕС) 715/2007 и (ЕС) 692/2008. Данните са определени за конкретен модел, не за отделен автомобил. Приложената стандартна тестова процедура позволява сравнение между различни автомобили и различни производители. В допълнение към икономичността на един автомобил, пътното поведение и други нетехнически фактори също оказват влияние при определяне разхода на гориво и СО2 емисиите на даден автомобил. СО2 е основният парников газ, отговорен за глобалното затопляне. Данните може да се различават от резултатите за разхода на гориво в други райони на света в резултат на различни регулации.

назад към всички