• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

News

Ford strengthens its position as No. 2 in Europe

Ford затвърди втората си позиция в Европа за 2009 г. с 9.1% пазарен дял в 19-те основни европейски пазари – ръст от 0.5 пункта в сравнение с миналата година и най-добрият пазарен дял в тези държави от 1998 г. насам. Продажбите в 19-те европейски пазари са нарастнали през декември за седми пореден месец, отбелязвайки най-високия декемврийски резултат за Ford от 1997 г.

„Това е страхотен резултат в една трудна за европейската автомобилна индустрия година,” коментира Джон Флеминг, Председател и Изпълнителен директор на Ford-Европа. „Нашето постижение в увеличаването на пазарния ни дял – и особено успехът на Fiesta, вторият най-продаван автомобил в Европа – подчертава важността на инвестициите в нови и вълнуващи продукти за нашите клиенти дори в ситуацията на икономическа криза.”

„Ще продължим да надграждаме продуктовата си линия през 2010 г., а и след това. В интерес на истината, навлизаме в един от най-плодовитите периоди в историята на Ford-Европа откъм нови продукти и технологични премиери, с 11 нови премиери само през тази година – включително обновените Ford Galaxy и S-MAX, представени на Автомобилното изложение в Брюксел,” продължи г-н Флеминг.

Пазарният дял е нарастнал в 17 от 19-те основни европейски пазари за миналата година. Ford приключи 2009 г. като най-продаваната марка за леки и лекотоварни автомобили във Великобритания, съответно за 33-та и 45-та поредна година, с общ пазарен дял от 16.8% и ръст от 0.4 пункта в сравнение с 2008 г. – най-висок пазарен резултат от 2001 г. насам. Ford е лидер още в Ирландия – с пазарен дял от 15.7%, както и в Унгария – с дял от 13.6%.

Ford е водещият вносител за 2009 г. в Италия с пазарен дял от 9.5% – най-високият от 1994 г. – и е чуждестранен бранд № 1 в страната. С 308 000 продажби в Германия резултатите на Ford са най-добрите за последните 10 години, а пазарният дял от 7.6% е най-високият годишен резултат от 2002 г.

„Докато приходите ни намаляха в сравнение с 2008 г. заради трудните икономически условия, увеличеният ни дял и качеството на продажбите бяха с положителен знак,” сподели Ингвар Свигъм, Вицепрезидент Маркетинг и продажби на Fоrd-Европа. „61 процента от продажбите ни на нови автомобили през 2009 г. са към крайни клиенти – ръст от 48 процента спрямо 2008 г.”

Г-н Флеминг заключи: „2010 г. ще бъде още една трудна за европейския автомобилен пазар година, особено с изтичането на правителствените програми за изкупуване на стари автомобили в Западна Европа.”

„Във Ford сме убедени, че ще бъдем дългосрочен победител в европейската автомобилна индустрия. Ще продължим да предлагаме на клиентите си иновативни продукти и технологични новости и ще направим необходимото не само да запазим бизнеса жизнен, но и доходен.”

Резултати за декември

В Европа регистрациите на автомобили Ford през декември са се увеличили на 108 500, ръст от 21 900 броя и 25.3% спрямо декември 2008 г. – най-голямото увеличение от декември 1997 г. За сравнение: автомобилният бранш отбеляза ръст от 12.8%.

Пазарният дял на Ford се е увеличил в 14 от 19-те европейски пазари през декември.

Резултати за 2009 г.

За 2009 г. Ford е увеличил дела си с 0.5 пункта на 9.1%, най-добрият годишен резултат за Ford в 19-те европейски пазари от 1998 г.

През 2009 г. са регистрирани 1 439 900 автомобила Ford в 19-те европейски пазари, ръст от 3 400 броя или 0.2 пункта повече спрямо 2008 г. Цялата автомобилна индустрия отбеляза спад от 4.8% за същия период.

Евро 51
Ford-Европа е продал 1 654 600 автомобила в 51 пазара за 2009 г., спад от 126 300 броя или 7.1% спрямо 2008 г.

Back