• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини


За киното и автомобилите

Какво е да обичаш през 30-те години на 20 век и какво е да разказваш любовна история с размаха на Бунюел по време на финансова криза през 2010 г.? Намиращият се в средата на снимките на новия си филм Петър Попзлатев се сблъсква с тези два въпроса. Новият проект на режисьора с работното заглавие „Аз съм ти“ изследва любовта и връзката между хората в днешни дни, като ги пречупва през призмата на ценностите от 30-те години на 20 век. „Това е една психологическа драма, филм за любовта. Когато всичко премине през огледалото на същите взаимоотношения 70 години по-рано, има преоткриване на други стойности, които за голяма част от днешната млада публика като че ли са непознати,“ разказва режисьорът. Сценарият е подписан от Владо Ганев и Стефан Коспартов, а оператор е Емил Христов. В основата му лежи незавършеният „Роман без заглавие“ (1946 г.) на Димитър Димов и продължението на историята в романа „Адриана“, написан от дъщерята на Димитър Димов – Теодора Димова.

Образите на младата и възрастната Адриана са поверени на актрисата Жанет Спасова, която от над 20 години живее в Германия и играе на сцената на берлинския театър „Фолксбюне“. Заедно с нея на екрана се появава и младата актриса Ирмена Чичикова. В мъжките роли се превъплъщават Деян Донков, Владимир Карамазов, Захари Бахаров, Ованес Торосян и Владимир Пенев. „На двете жени никак не им е лесно да се справят с този екип от стройни мъже, прекрасни актьори – любимци на българската публика,“ доброжелателно се смее режисьорът.

Творческият екип на филма пресъздава носталгичната атмосфера на отминалата епоха, в елегантна психологически изтънчена творба. Значителна част от лентата вече е заснета в софийски апартаменти и „ под небето между всичките по-известни сгради от 30-те години в центъра на София“, както и на морето в двореца „Евксиноград“. „Никак не е лесно, поради абсолютно редуцирания бюджет да снимаш филм в епоха.“ - коментира Попзлатев. „Тук именно помогна Мото-Пфое и предостави за снимачния период на кинотворбата два автомобила Ford от музея към фирмата. Механици от Мото-Пфое придружаваха снимачния екип с ретроавтомобилите в продължение на двайсетина дни през август и октомври в София, Добрич, Варна и Евксиноград. Ретроколите изглеждат като току-що излезли от фабриката, макар и да са били върху поточната линия преди повече от 80 години. Присъствието им във филма като активен реквизит допринесе за установяването на автентичния начин на живот на хората от българския „бомонд” от епохата. Помогна на актьорите да усетят атмосферата на индустриален възход от края на 30-те години на 20 век, характерен както за Европа, така и за България. Намери, като камертон, точния тон, с който общуват помежду си по-личните българи.”

Петър Попзлатев, режисьор

София, 01.11.2010 г.

назад към всички