• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини

Volvo Cars обявява нова глобална маркетинг стратегия

Volvo Cars обяви изцяло нова глобална маркетинг стратегия, която позволява на компанията да маркетира и продава автомобили по начини, невиждани досега в световната автомобилна индустрия.
„Автомобилната индустрия е един от най-консервативните и най-слабо еволюирали маркетингови клъстери в световния бизнес“, казва Ален Висер, старши вицепрезидент Маркетинг, продажби и обслужване на клиенти във Volvo Cars. „В продължение на десетилетия автомобилният маркетинг следваше определен модел, който се прилагаше от цялата автомобилна индустрия. Сега Volvo Cars избра да се противопостави на тази логика и да приложи стратегия, която е изцяло насочена към нуждите на компанията“.
Новата стратегия, наречена „The Volvo way to Market“, е фокусирана върху четири области: маркетингови инструменти, дигитално лидерство, дилъри и обслужване. Съществен елемент от новата стратегия е, че Volvo ще се съсредоточи върху три ключови международни автомобилни изложения, по едно в Европа, САЩ и Азия. В допълнение, компанията ще провежда по едно годишно събитие, посветено на продуктите и бранда Volvo. Освен това Volvo ще постави онлайн продажбите и маркетинга в основата на своята маркетингова стратегия и ще обнови изцяло своите дилъри и обслужване.
За да постигне тези цели, Volvo увеличава своя бюджет за маркетинг.
„С „The Volvo way to Market“ не искаме да изхвърлим зад борда всички съществуващи маркетингови концепции“, казва г-н Висер. „Много от тях съществуват по основателни причини. Не искаме също така и да имаме високомерието да кажем, че сме по-добри от всички останали. Но имаме самоувереността да кажем, че сме различни. Затова нашият път до пазара трябва също да е различен“.
Подробна информация за новата стратегия:
Маркетингови инструменти
„Пътят на Volvo до пазара“ включва радикално нов подход към инструментите, които се използват за маркетиране на автомобили Volvo на широката публика.
Автомобилни изложения
Volvo Cars вижда нуждата да изложи пред медиите и клиентите своя бранд, продукти и иновации, но автомобилните изложения не винаги са най-добрия начин да се постигне това. „Автомобилните изложения са доста традиционна дейност, при която марките се струпват на едно място в определени дни в борба да привлекат вниманието на медиите“, казва г-н Висер.
Поради тази причина Volvo Cars постепенно ще намали участието си в автомобилни изложения и ще остане да присъства в по едно автомобилно изложение на регион на година: Женева в Европа, Шанхай/Пекин в Китай и Детрой в САЩ.
Вместо да следва традиционния календар на автомобилни изложения, Volvo Cars ще предприеме серия нови инициативи, които целят да имат по-силен и по-индивидуален подход към медиите и клиентите.
Подобно на събитието по повод пускане на пазара на изцяло новото Volvo XC90, което се проведе в Стокхолм през август тази година, компанията ще организира по едно годишно събитие, посветено на Volvo, на което марката, новите продукти и иновации ще бъдат представени по начин, съизмерим с бранда и идентичността на Volvo.
Реклама
Рекламният бюджет на Volvo Cars няма да бъде на същото равнище като този на по-големите конкуренти на компанията. Това означава, че посланието на Volvo Cars трябва да се отличава и компанията ще трябва да бъде селективна по отношение на медийните канали. Volvo Cars планира да увеличи значително инвестициите си в посланието на бранда.
Спонсорство
Всеки бранд в индустрията участва в някаква форма на спонсорска дейност, главно защото тя се счита за задължителна в маркетинговия микс. Volvo Cars оспорва тази логика и решава да свие по-голямата част от своята спонсорска дейност.
Вместо това, Volvo Cars ще увеличи ангажимента и инвестициите си в регатата Volvo Ocean Race. Вместо като на поредната спонсорска дейност, компанията гледа на регатата като на изцяло свое събитие. Това е най-конкурентното, честно и чисто сливане на човека с природата.
Дигитално лидерство
Най-голямата революция, която понастоящем е в ход в автомобилната индустрия, не се случва в централите на самите производители, а във всекидневните на хората.
Огромната част от клиентите по света пазаруват днес онлайн. Вместо да ходят от дилър на дилър, купувачите на автомобили сега ходят от уебсайт на уебсайт.
В резултат на това, първият етап от „The Volvo way to Market“ се фокусира върху онлайн лидерството и идентифицира три ключови елемента:
Онлайн търговия
Volvo Cars постепенно ще започне да продава онлайн в световен мащаб. Но вместо да заменят нашата дилърска мрежа, онлайн продажбите ще допълват нашите дилъри. В тясно сътрудничество със своята дилърска мрежа Volvo Cars разработи инструмента, за да запази индивидуалния подход, който е толкова важен при купуването, доставката и обслужването на автомобили.
Първата успешна стъпка, която компанията предприе в тази насока, бе предлагането само чрез онлайн продажби на специално издание от 1927 автомобили Volvo XC90 през септември и този успех увеличава още повече ангажимента на компанията към разрастване на дейностите по онлайн търговия.
Водещ в индустрията конфигуратор
Вместо съществуващата в автомобилната индустрия концепция „конфигурирайте вашия автомобил от нулата“, Volvo Cars ще предложи на своите клиенти просто и функционално преживяване, започващо с това, което компанията нарича „избора на дизайнерите“: пълна спецификация на автомобил, който клиентите после могат да пригодяват според персоналния си вкус и бюджет.
Веднъж след като изборът е направен, клиентът получава кратък видео материал, който показва избрания автомобил в движение. Резултатът от това е просто, свежо, забавно и първокласно преживяване.
Водещ в индустрията уебсайт
Новият уебсайт на Volvo Cars вече не е просто източник на информация. Това е усещане за бранда, при което всеки екран и всяка информация е изложена по начина на Volvo и в съответствие с бранда и ценностите на Volvo.
Дилъри
Няколко бранда автомобили инвестират в така наречените бранд центрове, разположени в големите градове. Volvo Cars вярва, че всеки дилър на автомобили Volvo е бранд център сам по себе си. Затова компанията започна да прилага следните инициативи:
• Всички нови дилъри ще имат еднакво оформление, вид и усещане в световен мащаб. Видът и усещането за екстериора и интериора ще са скандинавски и истински Volvo.
• Съществуващите дилъри ще се обновят по подобен начин с малки детайли, които ще ги отличат от останалите. Това ще покаже скандинавските корени на бранда Volvo и основните черти и ползи за клиента на продуктите Volvo.
• Volvo Cars ще приложи малки отличителни елементи, които подчертават скандинавското и шведско наследство на компанията. Например компанията ще предлага на своите клиенти напитка в чаши, произведени в Швеция и други уникални елементи, които пресъздават скандинавския дух.
• Целият персонал на дилърите ще премине през програма на обучение, за да се запознае с тези нови процеси и стандарти на обслужване на клиентите. Облеклото на персонала на европейските дилъри ще бъде създадено от шведския моден дизайнер Оскар Якобсон.
Обслужване
Последният етап от „Пътят на Volvo до пазара“ е персонално обслужване на клиенти на Volvo, което включва въвеждането на техник за персонално обслужване за всеки един клиент на Volvo. При доставката на автомобила, клиентът ще бъде представен на техника за персонално обслужване, който ще се грижи за клиента и неговия автомобил през целия период на притежание на автомобила.
Тези планове очевидно изискват обширна програма за обучение и развитие, която вече е в ход. Редица държави вече приеха концепцията за техник за персонално обслужване като пилотна програма и удовлетворението на клиентите на тези пазари е нараснало значително. До 2018 г. тази услуга ще се предлага като стандарт от всички дилъри на Volvo по света.

назад към всички