• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини

Стартира производството на Focus с 1.0-литров EcoBoost двигател, най-икономичния бензинов автомобил на Ford досега

През февруари в Саарлуис, Германия стартира производството на новия Focus, задвижван от 1.0-литров EcoBoost двигател, превръщайки се в най-икономичния бензинов автомобил на Ford досега.

Новият Focus с 1.0-литров EcoBoost двигател, 100 к.с., предлага водеща в класа икономичност от 4.8 л/100 км и CO2 емисии от 109 г/км. Двигателят с турбокомпресор и директно впръскване на горивото се предлага и във версия със 125 к.с. и разход на гориво от 5 л/100 км и CO2 емисии от 114 г/км.

Новият Focus с 1.0-литров EcoBoost двигател постига показателите на дизелов двигател благодарение на постоянния въртящ момент от 170 Нм в диапазона между 1 400 и 4 500 об./мин.

„Производството на първия Focus с 1.0-литров EcoBoost двигател е важен момент за Ford,” сподели Стивън Одел, Председател и Изпълнителен директор на Ford-Европа. „Разработвайки толкова малък и икономичен двигател, който едновременно с това осигурява добра мощност и удоволствие от управлението в автомобил с размера на Focus, изглеждаше невъзможно само преди няколко години.”

Новият 1.0-литров EcoBoost двигател се произвежда в завода на Ford в Кьолн, Германия. Ford са инвестирали 134 милиона евро за разработването на специална високотехнологична линия в Кьолн за производството на този двигател. По-късно през годината агрегатът ще се произвежда и в Крайова, Румъния. Капацитетът на европейското производство може да достигне 700 000 двигателя годишно.

1.0-литровият EcoBoost двигател е доказателство за това колко много и с какво постоянство Ford и другите автомобилни произвдодители са успели да усъвършенстват двигателя с вътрешно горене – технология, използвана вече повече от век.

2.9-литровият двигател, задвижвал емблематичния Модел Т, е бил с разход на гориво от 11.3 л/100 км и едва 20 к.с. – впечатляващи за времето си показатели.

Двигателят с 957 куб. см на първото поколение Ford Fiesta от 1976 г. е бил с почти същия работен обем, с какъвто е 1.0-литровият EcoBoost. Въпреки това, EcoBoost двигателят осигурява 64% повече мощност и 38% по-нисък разход на гориво.

1.0-литровият EcoBoost двигател е разработен от специалисти на Ford от цяла Европа, включително инженери от Европейския изследователски и инженерен център в Аахен, Германия и от Техническия център в Дънтан, Великобритания.

назад към всички