• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини

Представяме ви новото Mondeo – най-технологичния Ford досега

Наличнo като седан с 4 и 5 врати и комби, разработено специално за Европа, новото Mondeo предлага изискан дизайн, върхови рафинираност, качество на изработката и технологии, вкл. адаптивни LED фарове, надуваеми задни колани, мултиконтурни седалки и мн. др.

„Новото Mondeo е най-технологичният модел на Ford, представян някога в Европа“, заяви Улрих Кьостерс, Директор автомобили във Ford-Европа. „Технологии като Асистентa за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци осигуряват безопасност и сигурност за водачите в натоварения трафик“.

Засичане на пешеходци
Новата система на Ford – Асистент за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци – може да засича хора на пътя или в близост до него отпред. Системата забелязва внезапно пресичащите пътя пред автомобила и при възможност за сблъсък, автоматично задейства спирачките, ако водачът не реагира на предупреждението. Тя обработва информацията, събрана от камерата в предното стъкло и от радара в бронята и я сравнява с база данни от „силуети на пешеходци“, за да разграничи хората от обичайния пейзаж и обекти на пътя.

Ако пред автомобила е регистриран пешеходец и вероятността за сблъсък е неминуема, водачът получава звуково и визуално предупреждение. В случай, че той не реагира, системата скъсява времето за задействане на спирачките, намалявайки разстоянието между накладките и дисковете. Ако все още няма реакция от водача, автоматично се задействат спирачките и се намалява скоростта на автомобила.

Инженерите на Ford са тествали системата на затворени полигони, използвайки манекени в естествен ръст. В продължение на месеци те са усъвършенствали технологията по пътищата в различни краища на света, за да осигурят надеждността ѝ в реални условия.

„Тестовете в реални условия бяха съществена част от разработката. Пешеходците са във всевъзможни форми и размери и заемат различни пози“, сподели Грегор Алекси, Инженер по активна безопасност във Ford-Европа. „Изминахме над 500 000 километра, които включват изключително широка гама от хора и възможни ситуации.“

Изцяло новото Mondeo задейства спирачките, за да смекчи или предотврати сблъсък с автомобил отпред. Системата за активно спиране в града работи при скорост до 40 км/ч. При по-висока скорост новият Асистент за превенция на сблъсъци използва технология с радари и камера, която му позволява да сканира пътя отпред и автоматично да задейства спирачките до крайна степен, за да помогне на водача да смекчи или предотврати сблъсък с предния автомобил.

На радарната технология се базират още две нови технологии. Системата за индикация на разстоянието осигурява интуитивен визуален интерфейс, който информира водача за дистанцията в секунди до предния автомобил. Адаптивният автопилот автоматично поддържа избрано отстояние от автомобила отпред.

В допълнение предната камера поддържа Системата за спазване на пътното платно, която упражнява усилие върху волана, за да върне новото Mondeo обратно в лентата, ако е засекла непредвидено напускане спрямо маркировката; и Системата за разпознаване на пътните знаци, която в инструменталния дисплей уведомява водача за последния знак за ограничение на скоростта, знак за отмяна на ограничението и забрана за изпреварване.

Най-обширната гама двигатели досега
Бензиновите двигатели на изцяло новото Mondeo включват 1.5-литровия EcoBoost и 2.0-литровия EcoBoost, както и икономичния и изненадващо мощен 1.0-литров EcoBoost – провъзгласен за Световен двигател на годината за безпрецедентен трети пореден път.

Новото Mondeo предлага също и 2.0-литров дизелов TDCi двигател с двоен последователен турбокомпресор и 210 к.с., 450 Нм въртящ момент. Ще е наличен и модел с ECOnetic технология, задвижван от 1.6-литров дизелов двигател с водещи в класа СО2 емисии от 94 г/км и 2.0-литров дизелов TDCi със 150 или 180 к.с.

За първи път Mondeo се предлага и с 4х4. Задвижването на четирите колела осигурява превъзходно сцепление, динамика и управление във всякакви условия.

Хибридният седан с 4 врати комбинира специално разработен 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия за подобрени икономичност и СО2 емисии. Хибридното Mondeo е с пробег до 135 км/ч в електрически режим, а съчетанието между 2.0-литровия бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън и електрическото задвижване осигурява 187 к.с., 4.2 л/100 км разход на гориво и 99 г/км СО2 емисии.

Икономичността и емисиите са подобрени в цялата гама двигатели на Mondeo с до 14%, подпомогнати от различни технологии, вкл. Активната предна решетка.

Водеща в класа динамика
Първият модел, разработен на глобалната D-платформа на Ford – изцяло новото Mondeo – представя за първи път нова конфигурация на задното окачване с интегрална връзка за подобрена рафинираност и по-динамично поведение.

Новата платформа и структура на каросерията, която е 10% по-яка от предишното поколение Mondeo, са допълнени от Електрическото сервоуправление, а Оптимизираната антиблокираща спирачна система намалява спирачния път с повече от 1 метър от 100 км/ч.

По-здрава каросерия и модерни материали
В изцяло новия Ford Mondeo са използвани високотехнологични материали и производствени техники, осигуряващи по-голяма здравина, усъвършенствана безопасност, намалено тегло и подобрена екологичност.

За първи път в индустрията е използвана хидроформирана високоякостна стомана за производството на А- и В-колоните и релсите на покрива. Новата магнезиева структура на задния капак във версиите с 4 и 5 врати намалява теглото с 40% в сравнение с традиционния стоманен еквивалент.
За олекотяване на теглото с до 115 кг при варианта с 1.5-литровия EcoBoost двигател спомага рециклираният абсорбатор на енергията в предницата на автомобила – първият във Ford, проектиран да посреща изискванията за защита на пешеходците едновременно в САЩ и Европа. Mondeo с 1.5-литровия EcoBoost двигател тежи с 25 кг по-малко спрямо предходното поколение 1.6-литров EcoBoost модел, като 80% от спестеното тегло са вложени в технологии за по-добра икономичност, по-ниски СО2 емисии, увеличена безопасност и по-добър комфорт.

Редукцията на теглото по време на разработването е внимателно вложена в спестяващи гориво технологии като въздушни щитове и автоматична Старт-Стоп система, комфорт и удобство, с 40% по-здрава и безопасна каросерия, успешно минала през хиляди компютърни симулации и над 180 теста в реални условия.

61% от каросерията на Mondeo се състои от високоякостна стомана. Закалена стомана е използвана в покрива за допълнително намаляване на теглото.

Допълнителните структурни разработки включват:
• Стабилизираща щанга, уникално проектирана да огранични изместването на трансмисията при челен сблъсък, минимизирайки движението на кормилната колона
• Панели на праговете от мартензитна борова стомана за подобрена защита при страничен удар
• Зони на броните за абсорбиране на енергията и хармонизиране с характеристиките на гредите на шасито
• Интегриран в задната подрама конектор, който увеличава устойчивостта на усукване до 25% в сравнение с традиционния дизайн

Технологии за комфорт и безопасност
Новото Mondeo представя за първи път във Ford за Европа Адаптивни LED фарове. Те комбинират ярки LED светлини с динамична система за адптиране към пътните условия.

Технологията избира една от седемте настройки в зависимост от скоростта на автомобила, външната осветеност, ъгъла на завиване, отстоянието до автомобила отпред и дали предните чистачки са включени. Фаровете светят с по-дълъг и прав сноп при по-висока скорост, а в града насочват светлината надолу за по-добра видимост на пътя непосредствено пред автомобила. При завой с ниска скорост технологията насочва лъча към външната страна на пътя, за да освети пешеходците и велосипедистите, а при завой с висока скорост фокусира светлината в завоя.

Подобрена версия на Активния паркинг асистент, включваща Системата за перпендикулярно паркиране, помага на водачите да открият подходящо място и да паркират на заден ход без ръце. Технологията е подпомогната от Системата за напускане от паркомясто, която помага на водачите да излязат от мястото при успоредно паркиране. Асистентът за странична помощ предупреждава водачите за препятствия от двете страни на автомобила, отпред и отзад.

Първите в индустрията Надуваеми задни колани на Ford правят европейския си дебют в новото Mondeo. В случай на сблъсък, коланите рязко се надуват, за да разпределят силата на удара на пет пъти по-голяма площ по тялото от конвенционалния колан.

Mondeo подобрява комфорта и удобството за водачите с иновации като първия в класа Електрически регулируем волан с памет, мултиконтурни седалки с уникална масажираща „Active Motion“ функция и гласовата технология SYNC 2.

Посредством първата в сегмента и усъвършенствана технология MyKey собствениците на Mondeo програмират ключа на младите шофьори. MyKey може да ограничи входящите обаждания и максималната скорост, не позволява деактивирането на системите за безопасност и в помощ на водача, ограничава максималната сила на аудиосистемата и не разрешава стартирането на двигателя, ако водачът и пасажерът не са с предпазни колани.

Изцяло новият Ford Mondeo бе отличен с максималните 5 звезди за безопасност от независимата организация Euro NCAP.

„Изискванията на Euro NCAP за пет звезди стават все по-строги и по-строги и aвтомобилите вече трябва да съчетават изключителна защита на пътниците в случай на сблъсък с модерни системи в помощ на водача, за да успеят да ги покрият. Mondeo се справя и по двата показателя и е сред първите, които предлагат технологията за засичане на пешеходци“, заяви Мичиел ван Ратинген, Генерален секретар на Euro NCAP.

Върхова рафинираност, дизайн и качество
Mondeo е с най-добрите досега качество и изработка както на изискания, елегантен, спортен и силно изразителен екстериор, така и на интериора, който е с оптимизирана ергономия и комфорт, премиум елементи и оборудване.

Намаляването на шума от пътя с около 3 децибела отзад и 2 децибела отпред е постигнато благодарение на новата конфигурация на задното окачване с интегрална връзка и допълнително заглушаващите шума материали, докато шумът от вятъра е намален с 8% до нива, доскоро територия само за луксозния клас автомобили.

Произвеждано в модерния завод на Ford във Валенсия, Испания, новото Mondeo се отличава със спортен купе профил с нисък покрив и отваряем стъклен панорамен покрив при комби версията. Скосената странична линия е проектирана да изразява „визуална лекота“, а изтънченият и техничен дизайн на предницата е с по-отличителна трапецовидна решетка, изпъкнал спортен преден капак и адаптивни, тънки и изваяни фарове.

Вътре водачите на Mondeo са посрещнати от дигитално-аналогов инструментален панел, докато спортната обгръщаща централна конзола създава усещане за пилотска кабина.

С версиите хечбек, седан и комби, удивителните дизайн и качество, и гамата от двигатели, която сега включва и хибридна версия за първи път, Ford Mondeo никога не е бил по-изкусителен.

назад към всички