• Ford
  • Volvo
  • Jaguar
  • Land Rover
x
Moto-Pfohe Open menu

Новини


Моделът, устремен към звездите: Volvo 850 празнува своя 25-ти рожден ден

Моделът, устремен към звездите: Volvo 850 празнува своя 25-ти рожден ден

Volvo 850 е автомобилът, който променя всичко – Volvo с предно задвижване, с 5-цилиндров двигател, резултат от проекта „Галактика“, получил името заради високите си цели. Серията 850 постига голям успех в областта на моторните спортове и е първият автомобил Volvo с 4х4 задвижване .

Световната премиера на чисто новото Volvo 850 GLT беше в Стокхолм Глоб Арена на 11 юни, 1991 г. Моделът е резултат от една от най-големите индустриални инвестиции на Швеция и фундаментално се различава от предишния дизайн на Volvo. Той е с предно задвижване, 5-цилиндров напречен двигател и предлага напълно ниво удоволствие от шофирането.

Новият автомобил е представен под мотото „Динамичен автомобил с четири световни новости“. Тези нови характеристики са напречният, 5-цилиндров двигател, проектираният в компанията Delta-link заден мост, интегрираната система за защита при странични удари SIPS и саморегулиращият се предпазен колан на предните седалки.

Въпреки че дизайнът напомня серията 700, моделът 850 е напълно нов автомобил. Работата по разработването на модела започва през 1978 г. На среща, проведена през тази година, се решава, че сега е моментът да се мисли свободно и да се поставят високи цели. Затова проектът получава името „Галактика“.

Проектът „Галактика“ предоставя два модела - един шведски и един холандски. Основната технология е разработена съвместно, след това двата екипа се разделят. Холандската компания Volvo Car B.V продължава да разработва това, което впоследствие ще стане серията 400, докато Volvo Cars в Швеция разработва серията 850.

Първият представен модел е 850 GLT с 20-клапанов атмосферен двигател, произвеждащ 170 к.с. По време на фазата на разработване Volvo работи активно, за да направи от 850 GLT пъргав автомобил, който доставя голямо удоволствие от шофирането и същевременно постига правилното ниво на шум при поемане на въздуха и изхвърляне на изгорелите газове.

Следващата важна версия на 850 е представена през февруари 1993 г. - автомобилът комби. Той може да се похвали с типичните черти на Volvo като рязко свършваща задна част за максимален товарен капацитет. Една нова характеристика на дизайна обаче са удължените вертикални задни светлини, които покриват целите колони D. По време на разработването главният дизайнер Ян Уилсгаард има модел, на който големите задни светлини могат да бъдат отстранени и върнати отново за сравнение. Комби версията впоследствие получава престижното японско отличие „Голяма награда за добър дизайн 1994“ както и с италианската награда „Най-красив комби автомобил“.

Серията 850 скоро се разширява с различни опции на двигателя. Моделът, който привлича най-голямо внимание, е представен на Автомобилния салон в Женева през 1994 г. Със своя характерен жълт цвят T-5R действително изпъква като удивителен знак на колела. Този специален модел е предназначен да се произведе в серия от 2 500 автомобила. Двигателят с турбокомпресор и произвежда 240 к.с. и въртящ момент от 330 Нм. Оборудването на автомобила включва специални спойлери, квадратен ауспух и 17-инчови алуминиеви джанти под името Titan. Жълтите автомобили са продадени за няколко седмици, затова е произведен същият брой черни автомобили и накрая серия от 2 500 броя тъмно зелен T-5R.

1994 г. е също годината, през която Volvo се завръща на състезателната писта - и го прави по изключително впечатляващ начин. Когато два автомобила 850 се приближават до стартовата линия за откриването на сезона на пистата Тръкстън в Южна Англия, те са във версия комби! Надпреварата с „ван“ в най-престижните европейски серии за стандартни автомобили, Британското първенство за туристически автомобили (BTCC), привлича огромно внимание. Volvo инвестира сериозно заедно с Tom Walkinshaw Racing, а двата автомобила са пилотирани от шведа Рикард Райдел и холандеца Ян Ламерс. През 1995 г. комби автомобилите стават практически незаконни заради промени в правилата и Volvo преминават към модел седан. През този сезон Рикард Райдел заема крайното трето място в шампионата.

От самото начало пресата нарича Volvo 850 „най-безопасния автомобил в света“ и през 1995 г. компанията представя друга световна новост по отношение на безопасността. В този момент Volvo 850 става първия масово произвеждан автомобил с въздушни възглавници против страничен удар.

850 AWD – първият автомобил на компанията със задвижване 4х4, представен през 1996 – е пионер за Volvo. 850 AWD е задвижван от новоразработен двигател с турбина с ниско налягане, произвеждащ 193 к.с., и е предшественик на моделите XC на Volvo със задвижване на 4х4.

1996 г. е последната година, през която 850 е в производство. Когато моделите преминават през голямо обновяване през 1997 г., обозначенията се променят на S70 за моделите седан и на V70 за моделите комби. Общо 1 360 522 автомобила са произведени в моделни версии, произхождащи от серията 850.

назад към всички